خودرو بانک/ اگرچه شرکت ليفان سوار شدن بر يک خودرو لوکس را از رويا به واقعيت تبديل کرد اما اين خودروسازي سالها نتوانسته مزيتي بيشتر از قيمت پايينش به مشتري ارائه دهد. براي همين اگر نام ليفان را از تعميرکاران بپرسيد بدون شک به شما گفته ميشود که اگر اين خودرو پراستهلاک را بفروشيد و با پول آن يک خودرو داخلي بخريد صرفه اقتصادي بيشتري برايتان دارد.
گروه زيادي از افرادي که تصميم به فروش ليفان خود ميگيرند از شتاب آن ناراضي هستند. عدم تناسب وزن خودرو با موتورهاي ليفان باعث شده که شتاب آنها پايين باشد.
براي آن دسته از افرادي که حساسيت زيادي بر اجناس به کار رفته در اتاق خودرو دارند ليفان نااميدکنندهترين انتخاب است. بعضي از رانندهها از مونتاژ بيکيفيت آن ناراضياند و ميگويند که تصور نميکردند با ورود به اين خودرو شاهد داشبورد پلاستيکي خشک و تجهيزات بد باشند. يکي ديگر از انتقادهاي رايج مربوط به رنگ ين خودرو است که شامل رنگ همه خودروهاي زيرمجموعه کرمانموتور ميشود. اگرچه در ساخت اتاق ليفان 60 و 50 از طراحيهاي تويوتا استفاده شده اما انتقال صداي موتور به داخل، نشاندهنده عايقبندي ضعيف اين خودرو است. از بين همه خودروهاي ليفان، مدل 620 کيفيت بهتري داشته است. اين خودرو در ايران با دو موتور 1.8 و 1.6 ليتري فروخته ميشود. البته يکي از انتقادهاي صاحبان ليفان ارتفاع کم آن براي افراد قدبلند بوده است.
يکي از دلايل رانندهها براي فروش ليفان x60 استاندارد آلايندگي آن است. در حالي که خودروهاي امروزي يورو 6 شدهاند اين خودرو استاندارد يورو 3 دارد. از انگيزه افراد براي فروش ليفان 60 نبايد تعجب کرد چراکه اين خودرو اولين تجربه ليفان براي توليد شاسيبلند شهري بوده که سال 2015 وارد بازار شده و به همين دليل مشتريان ايراني آن به ضعفهاي اين خودرو معترف هستند. مونتاژي بودن اين خودرو چيني به افت کيفيت اين خودرو در ايران کمک کرده است و صاحبان آن را به فروش ليفان تشويق ميکند. براي مثال برخي از افراد از رگلاژ نبودن درها هنگام تحويل گرفتن خودرو گلايه کردهاند. اين مشکل آن را شبيه درهاي يک تيبا يا خودرو درجه سه ديگري کرده که براي بستن در آن به نيروي بيشتري نياز دارد. همچنين با وجود اينکه قيمت خودرو از 206 تيپ پنج گزانتر است اما کانال تهويه هوا ندارد.
به نظر ميآيد که اين خودرو چيني تازهوارد در ايران نياز به زمان بيشتري براي رفع مشکلات دارد. براي مثال زماني که اولين بار ليفان 620 وارد ايران شده بود قادر به خواندن سيدي نبود. اين مشکل در سريهاي بعدي رفع و رجوع شد. برخي افراد براي حل کردن اين مشکل مجبور به انتظار چند ماهه تا رسيدن قطعه بهينه شده از چين شدند. در برخي از انتقادات هم گفته ميشود که کولر اين خودرو به خاطر قدرت پايين پرتاب ضعف آن محسوب ميشود. البته اينها مشکلات ريزي هستند که در برخي موارد براي بعضي از کاربران اتفاق ميافتد. اما ليفان 620 مشکل بزرگتري دارد و آن سيستم تعليق يکپارچه عقب است. استفاده از اين سيستم تعليق در رقباي امروزي ليفان ديگر رايج نيست. البته بزرگترين چيزي که شما را در ليفان 820 نااميد ميکند شتاب پايين آن است. به دليل اينکه حجم موتور در اين خودرو افزايش بسيار چشمگيري در مقايسه با مدلهاي ديگر ليفان داشته اما عملا تغييري در شتاب آن به وجود نياورده است.
بازار