«تسلا» محبوب ترین برند خودروساز در توئیتر
زوميت/ خودروساز آمريکايي تسلا، با بيش از ۳ ميليون دنبالکننده در توئيتر، محبوبترين خودروساز در اين شبکهي اجتماعي است و بيشتر از مرسدس بنز، طرفدار دارد. شکي نيست که برندهاي خودروسازي مختلف در کشورهاي جهان، طرفداران فراواني دارند. امروزه، شبکههاي اجتماعي نقش مهمي در تبليغات و ارتباط بين سازنده و مصرفکننده دارند؛ بهعنوان مثال توئيتر، يکي از شبکههاي اجتماعي برتر دنيا است که مقامات و افراد مهم از طريق آن، در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر ميکنند. تسلا و مرسدس بنز، دو شرکت خودروسازي مطرح در جنبههاي مختلف هستند؛ مرسدس بهعنوان محبوبترين خودروساز لوکس، اما تسلا پرچمدار فناوري خودروهاي برقي است. شايد آلمانيها در دنياي واقعي طرفداران فراواني داشته باشند، اما بهنظر ميرسد که هواداران تسلا، در فضاي مجازي حضور پررنگتري دارند. با مراجعه به صفحهي اين دو شرکت در توئيتر، مشخص است که تسلا دنبالکنندههاي بيشتري دارد و به تازگي مرسدس بنز را پشت سر گذاشته است؛ بهطور دقيقتر در هنگام نگارش اين مطلب، تسلا ۳ ميليون و ۳۳ هزار و ۵۱۵ دنبالکننده و مرسدس بنز ۳ ميليون و ۳۱ هزار و ۲۸۶ فالوئر دارد. بهبياني ديگر، تسلا پرطرفدارترين برند خودروسازي در توئيتر است. با اينکه توئيتهاي حساب مرسدس بنز بسيار بيشتر از تسلا است، اما احتمالاً بهاندازهي توئيتهاي جنجالي ايلان ماسک، خبرساز نيستند. مديرعامل تسلا که روزهاي سختي را پشتسر ميگذارد،در توئيتر ۲۳ ميليون و ۱۰۵ هزار و ۴۶۰ دنبالکننده دارد.