برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«دناپلاس پلاگین‌ هیبرید» در خیابان

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
«دناپلاس پلاگین‌ هیبرید» در خیابان
خودرو بانک/ دناپلاس پلاگين هيبريد خودرويي است که گروه صنعتي ايران‌خودرو سال گذشته طي پنجمين همايش صنعت خودرو در تهران آن را رونمايي کرد. با توجه به اينکه صنعت خودرو درحال حرکت به سمت موتورهاي برقي و پلاگين بوده اصلا دور از انتظار نيست که طي چند سال آينده موتورهاي درون سوز کاملا از رده خارج شده و اتومبيل هاي برقي و هيبريدي بورس شوند. اين مورد در کشور ما نيز برقرار بوده و با وجود فراهم نبودن زيرساخت لازم درخصوص توسعه محصولات برقي و الکتريکي، بهره‌گيري از فناوري هيبريد و استفاده هم‌زمان از انرژي الکتريکي و سوخت‌هاي فسيلي، امري اجتناب‌ناپذير است پس‌از رونمايي از خودرو راناهيبريد در سال93 توسط رئيس‌جمهور، دناپلاس EV دومين محصول دوستدار محيط‌زيست به‌شمار مي‌رود که توسط گروه صنعتي ايران‌خودرو طراحي و توليد شده است. حال پس‌از گذشت چندماه از معرفي اين محصول، شاهد تردد اين خودرو در خيابان‌ها هستيم. به تازگي تصاويري از خودروهاي برقي ايران‌خودرو منتشر شده که نشان از گذراندن مراحل تست‌فني آن‌ها دارد. حال بايد ديد ايران‌خودرو باتوجه به آوردن اين خودروها به خيابان بدون هيچ‌گونه پوشش استتاري و همچنين وجود پلاک‌ملي روي خودروها، برنامه‌اي براي عرضه آن‌ها در آينده‌اي نزديک دارد؟ به نقل از سايت رسمي روزنامه دنياي خودرو، دناپلاس پلاگين‌هيبريد از نظر ظاهري تفاوتي با نسخه توربو نداشته و رينگ‌هاي اين مدل براي آن درنظر گرفته شده است. خودروي رويت‌شده داراي استيکرهايي روي بدنه است که پلاگين‌هيبريد بودن آن را نشان مي‌دهد. اين خودرو از لحاظ تکنولوژي با ساير خودروهاي پلاگين‌هيبريد کمي متفاوت بوده و برمبناي فناوري سري و مشابه محصولات فيسکر طراحي و ساخته شده است. گفته مي شود موتور بنزيني اين خودرو قادر به انتقال قدرت به چرخ‌ها نيوده و تنها به‌عنوان يک ژنراتور، باتري‌هاي خودرو را شارژ مي‌کند. در واقع موتورهاي برقي عامل حرکت خودروي مذکور اند. با برق شهري مي توان باتري هاي دنا پلاس پلاگين هيبريد را شارژ کرد و بدين ترتيب تا 90 کيلومتر انرژي مورد نياز براي حرکت آن فراهم مي شود. البته گفته مي شود به‌دليل نبود زيرساخت لازم و دانش توليد باتري‌ در ايران، باتري‌ها و موتور برقي به‌کاررفته در اين خودرو به‌صورت آزمايشي به کشور وارد شده است. از طرفي نمي‌توان انتظار داشت با شرايط فعلي بتوان با هزينه‌اي معقول شاهد توليد اين دست از باتري‌ها در کشور باشيم. به عبارت ديگر مي توان با اطمينان بالايي گفت که حالا در شرايط تحريم و افزايش قيمت ارز، نه امکان توليد انبوه دنا پلاگين هيبريد محتمل به نظر مي رسد و نه قيمت اين خودرو براي مصرف کنندگان به صرفه تمام خواهد شد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره