پرشين خودرو/ امروز در قالب يک ويديو، به شما نشان خواهيم داد که چرا طراحي و ساخت نسل دوم ماشين هاي فرمول E لازم بوده است.
پس از چهار سال مسابقه توسط ماشين هاي الکتريکي، فدراسيون اتومبيلراني FIA خود را آماده مي کند تا به همراه نسل دوم ماشين هاي مسابقه اي وارد فصل پنجم مسابقات اتومبيلراني فرمول E شود که بدون شک با استفاده از سيستم هاي محرک قوي تر و همچنين طيف گسترده از سيستم هاي پيشرفته، رقابت ميان آنان جذاب تر خواهد شد.
حال براي خيلي از مخاطبان اين سوال بوجود خواهد آمد که نسل دوم ماشين هاي فرمول E چه تفاوتي با نسل اول خود دارند. پاسخ سوال شما در ويديو زير خواهد بود که توسط پرشين خودرو آماده شده و براي شما بارگذاري شده است که در آن مي توانيد شاهد رقابت درگ "صفر تا صد" و همچنين رقابت شتاب و ترمز "صفر تا 150 تا صفر" کيلومتر برساعت نسل اول با نسل دوم ماشين هاي فرمول E باشيد که تفاوت را به وضوح نشان مي دهد.
جهت آشنايي بيشتر با مسابقات، بد نيست بدانيد که مسابقات فرمول 1 ميتواند بالاترين سطح مسابقات اتومبيلراني جهان باشد که در آن سرعت و مهندسي خيلي چيزها را به چالش ميکشد، اما در کنار مسابقات اتومبيلراني فرمول يک، چند سالي ميشود تب و تاب مسابقات فرمول E بالا گرفته و مورد توجه بسياري از رسانهها و مخاطبان قرار گرفته است.
مسابقات فرمول E با نام رسمي "FIA Formula E Championship"، براي اولين بار در سال 2012 ميلادي به ثبت فدراسيون اتومبيلراني FIA رسيد و از تاريخ 13 سپتامبر 2014 ميلادي، افتتاحيه اولين مسابقه فرمول E در پکن برگزار شد که در آن تنها اتومبيلهاي الکتريکي با شکل و شمايلي نزديک به خودروهاي فرمول 1 به رقابت ميپردارند.
مسابقات فرمول E در حال حاضر توسط 10 تيم (با دو راننده) در جريان است که مسيرهاي آن به طول 2 الي 3.4 کيلومتري در محيطهاي شهري و با پيستهاي اختصاصي راه اندازي شده است. ماشينهاي شرکت کننده در مسابقات فرمول E باتريهاي 200 کيلووات ساعتي دارند که به هنگام شروع مسابقه اصلي، قدرت تمامي آنان بر روي 170 کيلووات ساعت محدود ميشود. تمامي رانندگان در دو نوبت مجاز هستند تا پيش از شروع مسابقه، به مدت 30 دقيقه و 45 دقيقه در پيست مسابقه تمرين کنند تا با شرايط و نکات آن آشنا شوند.
نکته جالب مسابقات فرمول E ميتواند تاثيرگذاري طرفداران باشد. در پاراگراف قبلي گفته شد که از ظرفيت باتري 200 کيلووات ساعت ماشينها، تنها 170 کيلووات آن در اختيار رانندگان قرار ميگيرد، اما پيش از شروع مسابقه فدراسيون اتومبيلراني FIA يک نظرسنجي برگزار ميکند که طرفداران هر تيم ميتوانند راننده و تيم برنده را پيش بيني کنند، هرچند براي رقابت سالم، نتيجه نظرسنجي به راي دهندگان نشان داده نميشود تا زماني که مسابقه شروع شده و محدوديتها براي برنده برداشته شود.
در اين خصوص براي راننده نخست تمامي ظرفيت آزاد شده، دومين راننده با بيشتري راي به ظرفيت 190 کيلووات ساعت دسترسي خواهد داشت و همچنين سومين راننده با بيشترين راي، از ظرفيت 180 کيلووات ساعت باتريهاي خود استفاده ميکند.
بازار