آینده نامشخص «میتسوبیشی پاجیرو»
خودرو بانک/ ميتسوبيشي پاجرو يکي از شناخته شده ترين آفرودرهاي ژاپني بازار به حساب مي آيد که در چندين نسل به صورت مونتاژي و وارداتي در بازار کشورمان نيز حضور دارد. با وجود رقيبي همچون ميتسوبيشي اوتلندر در بين توليدات درون شرکتي، و افزايش تمايل خريداران به تهيه کراس اوورها، اشتياق چنداني براي توليد نسل هاي جديد اين خودرو در ميتسوبيشي وجود ندارد و مدير اجرايي ميتسوبيشي تاييد مي کند که هنوز هيچ تصميمي در مورد آينده پاجرو گرفته نشده است. نسل فعلي ميتسوبيشي پاجرو در حال حاضر به عنوان کهنه سربازي در بين خودروهاي تغيير نسل يافته و جوان تر شرکت به حساب مي آيد که مدت زماني حدود 19 سال را در بازار حضور داشته است. نخستين نسل از پاجرو با پلت فرم فعلي در سال 1999 به بازار وارد شد و با وجود تغييرات ظاهري، اصول آن ثابت باقي مانده است. چندي پيش و پس از پيوستن ميتسوبيشي به رنو و نيسان و تشکيل اتحاد سه گانه، اخباري در خصوص ارايه نسل جديد ميتسوبيشي پاجرو بر مبناي پلتفرم و پيشرانه مدل خاصي از نيسان پاترول به نام Nissan Y62 مخابره شد که مدير عامل ميتسوبيشي ضمن رد اين خبر، اعلام کرد که نيسان پاترول در ابعادي بزرگتر از پاجرو قرار دارد و امکان توسعه پاجرو بر مبناي نيسان پاترول مهيا نيست، هر چند به واسطه اتحاد صورت گرفته با رنو و نيسان، امکان بهره مندي از تجربيات و دستاوردهاي دو شرکت ديگر در توسعه خودروهاي مختلف ميتسوبيشي وجود دارد. اين گفتگو در جريان رونمايي از مدل ترايتون 2019 در تايلند صورت گرفت و مدير ميتسوبيشي ضمن اشاره به وجود نمونه پيش ساخته اي از نسل جديد پاجرو در زرادخانه شرکت، اعلام کرد تيم مديريتي همچنان در مورد عرضه کردن يا نکردن اين خودرو به بازار، تصميم نهايي را اخذ نکرده است. فروش شاسي بلندهاي چهار چرخ محرک در بازار به شدت کاهش يافته و از سوي ديگر مقررات مربوط به ميزان آلايندگي و مصرف سوخت خودروها، هر روز سختگيرانه تر مي شوند. اين ها مواردي هستند که تصميم گيري در خصوص عرضه يک شاسي بلند چهار چرخ محرک آفرودي در شرايط فعلي را به امري مخاطره انگيز تبديل مي کنند. يکي از بزرگترين بازارهاي ميتسوبيشي پاجرو ، بازار استرالياست و اين خودرو محبوبيت فوق العاده اي در اين کشور دارد. پاجرو در استراليا در دو تيپ عرضه مي شوند که تيپ اول پاجرو واگن نام دارد و بر اساس يک شاسي مستقل ساخته شده است. تيپ ديگر که پاجرو اسپرت نام دارد، کمي کوچکتر بوده و بر مبناي ميتسوبيشي ترايتون توسعه يافته است. پاجرو گزينه اصلي براي خريداراني است که خانواده هاي بزرگ دارند يا به طور مستمر از يدک کش استفاده مي کنند