تامین باتری خودروهای برقی ۲۰ میلیارد یورو هزینه دارد
ايسنا/ دايملر روز سه شنبه اعلام کرده که قصد دارد با اختصاص ۲۰ ميليارد يورو به خريداري باتريهاي مخصوص خودروهاي الکتريکي بپردازد. بسياري از کشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و کاهش ميزان انتشار آلايندهها و گازهاي گلخانهاي و حفظ بيشتر محيط زيست، خودروهاي تمام الکتريکي و برقي را به توليد انبوه برسانند. بنابراين بسياري از شرکتهاي خودروسازي در جهان عزم خود را براي توليد انبوه خودروهاي برقي جزم کرده و از برنامههاي خود بدين منظور رونمايي کردهاند. افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاک موجب شده است شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامههاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند. حالا شرکت دايملر مستقر در آلمان که ميزبان بزرگترين و برترين صنايع و شرکتهاي خودروسازي در جهان است، به تازگي اعلام کرده است که به منظور افزايش ظرفيت خط توليد خودروهاي الکتريکي و هيبريدي قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ميلادي با اختصاص ۲۰ ميليارد يورو معادل ۲۲.۷۵ ميليارد دلار به تامين باتريهاي مخصوص اين گونه خودروها بپردازد. بر اساس گزارش رويترز ، ديتر زيش، مدير ارشد اجرايي شرکت خودروسازي دايملر با انتشار بيانيهاي خاطرنشان کرده است که اين شرکت با اختصاص يک سرمايه گذاري ۲۰ ميليارد يورويي آينده روشني را براي خود ترسيم خواهد کرد و بدين ترتيب به جريان توليدکنندگان خودروهاي برقي و الکتريکي خواهد پيوست. اين شرکت همچنين اعلام کرده است که در کنار وسائل نقليه عمومي نظير اتوبوس و کاميونهاي برقي قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ ميلادي، ۱۳۰ مدل خودروي برقي و هيبريدي را معرفي، توليد و عرضه کند. افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاک موجب شده است شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامههاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند. دولتهاي بسياري همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مکزيک، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند که قصد دارند به منظور جلوگيري از آلودگي هوا و حفظ محيط زيست، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتا تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدودا دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام کنند. از برنامههاي دايملر ميتوان به احداث و راهاندازي شش کارخانه خودروسازي براي توليد نسخههاي الکتريکي از خودروهاي جديد و همچنين هشت کارخانه باتريسازي مخصوص اين وسائل نقليه اشاره کرد که قرار است در هم در آلمان و هم در کشورهاي ديگر نظير تايلند، چين و امريکا ساخته و بهرهبرداري شود.