برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

علت تمایل مردم به بنزین سوپر چیست؟

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
علت تمایل مردم به بنزین سوپر چیست؟
پرشين خودرو/ بنزين يورو 4 کنوني داراي کيفيتي بهتر از بنزين سوپر بدون سرب است اما عدم اطلاع رساني درست در اين خصوص موجب تمايل مراجعان به خصوص دارندگان خودروهاي خارجي به بنزين سوپر شده است. بازار خبرهاي سوختي اين روزها فقط معطوف به قيمت سوخت و سهميه بندي بنزين شده است و روزي نيست که خبر و طرحي و پيشنهاد جديدي در خصوص قيمت سوخت و سهميه بندي بنزين در رسانه ها و شبکه هاي مجازي منتشر نشود. اين اخبار ضد و نقيض در حالي همچنان مطرح مي شود که هفته گذشته رئيس سازمان برنامه و بودجه در حاشيه نشست دولت اعلام کرد که نرخ هر ليتر بنزين در بودجه 98 مبلغ 1000 تومان پيش‌ بيني مي شود. با اين وجود همچنان موضوع افزايش قيمت و سهميه بندي در قالب برخي از پيشنهادات از سوي نمايندگان و دولتمردان مطرح است و مسئولان نيز در رد و تاييد آن نيز اظهاراتي را مطرح مي کنند در جديدترين اظهاراتي که وزير نفت داشته ضمن تأکيد بر اين که بحث سهميه‌بندي بطور جدي در دستور کار دولت است، عنوان کرده که " اساس دولت بر اين نيست که قيمت‌ها را افزايش دهد اما مي‌خواهد براي کساني که بيشتر از سهميه بنزين مصرف مي‌کنند، فکري کند." حال در جريان اين اخبار مختلف در خصوص قيمت سوخت و سهميه بندي آن موضوع ديگري که اين روزها شايد کمتر به آن پرداخته مي شود کيفيت سوخت آن هم در روزهايي است که هر روز آمار جديدي و نگران کننده اي در خصوص ميزان آلايندگي هواي شهرها مطرح مي شود. در ميان اهميت به موضوع قيمت و سهميه بندي بنزين، آنچه که توجه به مصرف اين فرآورده ها را در شرايط کنوني ضروري تر مي کند کيفيت سوخت و تقاضاي براي مصرف بنزين سوپر است که در ماه هاي اخير کاهش عرضه اين سوخت در جايگاهها تبديل به معضلي براي برخي از مراجعان به جايگاهها شده بود که به گفته رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت هم اکنون مشکلي در توزيع بنزين سوپر در جايگاهها وجود ندارد و هر جايگاهي که توان توزيع و درخواست مصرف داشته باشد اين سوخت عرضه مي شود. وي در حالي موضوع رفع مشکل توزيع بنزين سوپر در جايگاه ها را مطرح مي کند که معتقد است بنزين يورو 4 کنوني داراي کيفيتي بهتر از بنزين سوپر بدون سرب است اما عدم اطلاع رساني درست در اين خصوص موجب تمايل مراجعان به خصوص دارندگان خودروهاي خارجي به بنزين سوپر شده است. در همين حال بيژن حاج محمدرضا رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت به خبرنگار پرشين خودرو مي گويد: ما اولين کشوري در جهان هستيم که بنزين بدون سرب توليد مي‌کنيم در حالي که بنزيني که در دنيا عرضه مي شود بنزين سرب دار است و بنزين سوپري که در جايگاه ها عرضه مي شود بدون سرب و با اکتان 84 است در حالي که بنزين يورو 4 که در 8 کلان شهر کشور عرضه مي شود داراي اکتان 95 بوده و از کيفيت بهتري برخوردار است. وي با اشاره به مضررات و صدمات مصرف بنزين سوپر به خودروها، علت تمايل مصرف کنندگان را درج نام اين سوخت در کاتالوگ برخي از خودروهاي خارجي عنوان مي کند و معتقد است: متاسفانه در اذهان بسياري از مردم بنزين سوپر، سوختي پاک و مناسب تر است در حالي که اين موضوع صحت ندارد و بنزين يورو۴ بسيار پاک تر و مناسب تر است. به گفته رئيس اتحاديه جايگاه داران در حال حاضر سوخت يورو4 در 8 کلان شهر تهران، اصفهان، تبريز، مشهد، شيراز، اراک و اهواز عرضه مي شود و در ساير شهرهاي کشور همچنان بنزين يورو 2 توزيع مي شود. البته در تامين بنزين سوپر مشکلي وجود ندارد و با تامين اين بنزين در پالايشگاه اصفهان، به بيشتر جايگاه‌هاي کشور بنزين سوپر توزيع شده است. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره