نگرانی شدید «بی ام و و اوپل» نسبت به آینده بازار انگلستان پس از برگزیت
خودرو بانک/ اعلام نتايج راي گيري عمومي از مردم بريتانيا که به آنها اختيار ماندن يا نماندن در اتحاديه اروپا را مي داد، از همان روز کشورها و صنايع مختلف اروپايي، آمريکايي و آسيايي را دچار مشکل کرده است. بسياري از خودروسازان خارجي در بريتانيا خطوط توليد دارند يا در کارخانه هايي در اين کشور سرمايه گذاري کرده اند. موسسه مطالعات اقتصادي آي اف او که يک موسسه آلماني است، در گزارشي به موضوع نگراني صنايع آلماني از چشم انداز آينده پس از توافق برگزيت پرداخته است. مطابق تحقيقات اين موسسه، 42 درصد صنايع آلمان معتقد اند چشم انداز آينده آن ها و پس از توافق برگزيت، بسيار دشوار خواهد بود. سه پنجم شرکت هايي که در اين نظر سنجي شرکت داشتند، اعلام کرده اند که قطعا با اجراي برگزيت دچار مشکل خواهند شد، اما ميزان مشکل پيش آمده براي آنها بسته به ميزان اشتراک زنجيره توليد بين آلمان و انگلستان، متفاوت خواهد بود. به طور ميانگين، سالانه بيش از 85 ميليون دستگاه خودروي جديد وارد بازار جهان مي شود که سهم صنايع خودروسازي بريتانيا از اين رقم، دو ميليون خودرو در سال است. با وجود آن که برخي کارخانجات بريتانيايي توسط آلماني ها اداره مي شوند، کارشناسان صنعت خودرو آلمان متعقدند خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا، آسيب چنداني را به صنعت خودرو آلمان وارد نخواهد کرد. اما دو شرکتي که در اين حوزه متحمل بيشترين آسيب خواهند شد، بي ام و و اوپل هستند. بي ام و يک سايت توليدي در نزديکي بيرمنگام دارد که به توليد پيشرانه هاي اين شرکت مشغول است و مالکيت شرکت ميني نيز در اختيار بي ام و قرار دارد.شرکت اوپل نيز که اخيرا تحت مالکيت گروه پژو سيتروئن قرار گرفته است، يک سايت توليدي در نزديکي ليورپول دارد و ممکن است در آينده توليد در اين سايت خودرويي به مشکل بخورد. با اين وجود، اقتصاد دانان اميدوارند با افزايش ارزش پوند در برابر يورو، صادرات خودرو از قاره سبز به بريتانيا در آينده رونق بيشتري بگيرد