خبرآنلاين/ عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: خودروسازان ارادهاي براي استفاده از ظرفيت قطعهسازان داخلي ندارند در حالي که بايد از آنها حمايت کنند.
محمدحسين فرهنگي در پاسخ به اينکه خودروسازان توان تحويل خودروهايي که در حال حاضر پيش فروش ميشود را دارند، گفت: مديريت شرکتهاي خودروسازي بايد در حد و اندازهاي باشد که پاسخگوي تقاضاي بازار و پيش فروشها باشد.
نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شوراي اسلامي افزود: اميدواريم خودروسازان بتوانند در موعد مقرر خودروهايي که در حال حاضر پيش فروش ميکنند را به خريداران تحويل داده و با به روز رساني و استفاده از تکنولوژيهاي مناسب، شرايط را براي افزايش توليد و پاسخگويي به مردم فراهم کنند.
شرکتها بايد عمده نياز خود را در داخل توليد کنند چراکه شرکتهاي قطعه سازي موجود در کشور ميتوانند نياز خودروسازان را تامين کنند.
وي در پاسخ به اينکه با توجه به اينکه در حال حاضر در تحريم به سر ميبريم آيا شرکتهاي خودروسازي توان پاسخ به نياز بازار را دارند، اظهار کرد: اين شرکتها بايد عمده نياز خود را در داخل توليد کنند چراکه شرکتهاي قطعه سازي موجود در کشور ميتوانند نياز خودروسازان را تامين کنند.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه خودروسازان ارادهاي براي استفاده از ظرفيت قطعه سازان ندارند در حالي که بايد از قطعهسازان داخلي حمايت کنند، در غير اين صورت زمين مي خورند.
تاثير تامين سرمايه در گردش به خودروسازان چيست؟
فرهنگي در پاسخ به اينکه آيا تامين سرمايه در گردش به خودروسازان، ميتواند راهکاري براي رفع مشکلات آنها باشد، توضيح داد: بله؛ يکي از راه هاي حمايت از صنعت خودروسازي تامين سرمايه در گردش و تسهيلات به آنها است.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: بايد مديريت در شرکت هاي خودورسازي کشور به روز شود.
فرآيند پرداخت ۴ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي از سوي دولت به خودروسازان آغاز شده که مطابق با توافقات انجام شده ميان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر اين شد تا اين ۴ هزار ميليارد تومان مستقيما به بخش اقتصادي کشور تزريق شود.
۲هزار ميليارد تومان از تسهيلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ايران خودرو و دو هزار ميليارد تومان به سايپا اختصاص خواهد يافت. اين منابع از سوي خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد.
بازار