برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
خودرو

"یوز" ایرانی به مرحله تولید پایلوت رسید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
"یوز" ایرانی به مرحله تولید پایلوت رسید
ايسنا/ موتور سيکلت چهار چرخ تمام برقي توسط يک شرکت دانش‌بنيان و در قالب طرح کلان ملي فناوري و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به مرحله توليد پايلوت رسيد. حسين زيارتي، مدير عامل اين شرکت دانش بنيان درباره طراحي اين موتورسيکلت برقي گفت: طراحي موتور سيکلت چهارچرخ برقي "يوز" از سال ۹۴ شروع شده و با تکيه بر دانش فني متخصصان داخلي در حال حاضر به فاز توليد پايلوت رسيده است. وي به حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به عنوان راهگشاي توليد اين محصول دانش‌بنيان اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه محصول موتور سيکلت چهارچرخ در آئين‌نامه راهنمايي و رانندگي تعريف نشده بود، امکان پلاک‌گذاري براي اين محصول وجود نداشت؛ اما با حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و مذاکرات اين نهاد با نهادهاي مرتبط مشکل اخذ استانداردها و پلاک‌گذاري مرتفع شد. توليد ۱۰۰ يوز ايراني تا نيمه سال آينده زيارتي با اشاره به اين موضوع که ۱۰۰ دستگاه از اين موتور سيکلت در فاز پايلوت در حال توليد است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما توليد آزمايشي موتور سيکلت چهارچرخ برقي را در برنامه داريم که تا نيمه اول سال آينده انجام و تا پايان سال ۹۸ مراحل ارزيابي نهايي و تعيين قيمت تمام شده اجرايي مي‌شود. مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان درباره مزيت‌هاي موتور چهارچرخ برقي، اظهار کرد: کم حجم بودن و ابعاد کوچک اين موتور، کاهش آلودگي در کلانشهرها، تسهيل در رانندگي، کاهش خطر رانندگي و پايداري اين موتورسيکلت برقي از جمله مزاياي اين موتورسيکلت‌هاي تمام برقي است که در صورت توليد به مصرف‌کنندگان آن بسيار کمک مي‌کند. چندگام مانده تا توليد انبوه يوز ايراني وي ضمن اشاره به استقبال خودروسازان داخلي از توليد اين موتورسيکلت چهارچرخ برقي گفت: بسياري از خودروسازان و متقاضيان همکاري براي توليد انبوه اين محصول دانش‌بنيان براي مذاکره آمدند، اما ما تا اتمام مرحله توليد پايلوت بايد صبر کنيم. زيارتي درباره فروش و عرضه اين محصول دانش‌بنيان به ساير کشورها، گفت: مذاکراتي با چند کشور در آمريکاي جنوبي، شمال آسيا و خليج فارس انجام داده‌ايم تا پس از توليد انبوه اين محصول را در بازارهاي جهاني ارائه کنيم. مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان همچنين درباره مشخصات فني اين محصول دانش‌بنيان اظهار کرد: با توجه به اينکه کلاس موتور سيکلت‌هاي برقي با توجه به توان قواي محرکه برق دسته‌بندي مي‌شوند که اين موتور سيکلت توليد شده در زيرگروه محصول ما بايد داراي بيشترين کارايي حداکثر ۱۵ وات توان موتور و بدون وزن يک باتري، وزن دستگاه بايد کمتر از ۴۰۰ کيلوگرم باشد. وي با اشاره به نقش جديد اين موتورسيکلت‌هاي چهارچرخي در روند خودروسازي در آينده بيان کرد: بسياري از شرکت‌هاي بزرگ خودروساز و استارتاپ ها روي اين محصول کار کرده‌اند، ولي ما براي توليد روي طراحي تک تک قطعات از جمله قطعات مکانيکي مانند سيستم ترمز، فرمان و مواردي از اين قبيل از طراحي محققان ايراني برخوردار بوديم که قابل توسعه است تا محصول جديدتري از همين پلت فرم طراحي شود. صفر تا صد طراحي و توليد موتور سيکلت برقي زيارتي خاطرنشان کرد: مشخصات فني و کيفيتي موتورسيکلت چهارچرخ برقي با نمونه خارجي برابري مي‌کند و تمام سعي متخصصان داخلي بر اين است که طراحي و توليد اين محصولات را به‌روز و توسعه يافته کنند. وي با اشاره به اين موضوع که اين شرکت دانش‌بنيان در دانشگاه آزاد قزوين مستقر است و از امکانات و ظرفيت‌هاي موجود در اين دانشگاه استفاده مي‌کند، گفت: به صورت مستقيم حدود ۲۰ نفر از متخصصان و جوانان روي توليد اين محصول دانش‌بنيان کار مي‌کنند اما به صورت غير مستقيم و با استفاده از نيروي انساني موجود در دانشگاه آزاد قزوين بر روي اين پروژه خيلي از نيروها در توليد اين محصول همکاري کرده‌اند. مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان همچنين با اشاره به اين موضوع که سهامداران اين شرکت جوانان هستند، گفت: تيم متخصصاني که بر روي توليد و طراحي اين محصول کار کرده‌اند، همه دانشجوياني بوده‌اند که از دوران دانشجويي در حوزه خودرو فعاليت داشته‌اند و با مراحل توسعه خودرو آشنا بودند و نمونه‌سازي محصول را انجام داده بودند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره