بررسی ویدیوئی «پورشه پانامرا GTS» نسخه 2019
خودرو بانک/ اگر شما به وب سايت پورشه مراجعه کنيد و به دنبال پانامرا بگرديد، ۱۸ نسخه متفاوت را براي انتخاب خواهيد ديد که خيلي زياد به نظر مي رسد و خب زياد هم هست.اما پورشه تنها شرکت خودروسازي اي است که سعي مي کند هر مقوله ي قابل تصور را در بازار نمايشي لوکس ارائه دهد و مدل پورشه پانامرا GTS يک مدل طلايي را نشان مي دهد. به طور طبيعي، پيشرانه V8 4.8 ليتري از GTS قبلي خارج گرديد و با يک پيشرانه ي V8 دو توربو 4.0 ليتري که مقدار ۴۵۳ اسب بخار نيرو و 620 نيوتون متر گشتاور توليد مي کند,جايگزين شد. بهمراه توربين هايي که بين دو لبه قرار گرفتند و با زاويه ۹۰ درجه جدا شدهاند، حداکثر گشتاور در دور موتور 1800RPM به اوج ميرسد و تا محدوده 4500 RPM در دسترس راننده خواهد بود که با سيستم انتقال قدرت ۸ سرعته دو کلاچه به تمامي چرخ ها مي رسد. به هر دو قسمت هاي جلويي تزيينات سياه رنگ اضافه شده است اما در واقع انتهاي عقبي است که باعث تمايز آن از پورشه پانامرا عادي ميشود.نوک اگزوز هاي اسپرت و استاندارد، در عقب، در حالي که يک پره ي سه تکه به سرعت از درب الکتريکي عقب اتومبيل بالا و پايين ميرود قرار گرفته است.مدل اسپرت توريزمو از يک اسپويلر نصب شده پوششي فعال استفاده مي کند. همچنين GTS اولين استفاده از يک نمايشگر سربالا ,در تنظيم پانامرا را نشان ميدهد. داخل پورشه پانامرا GTS , تقريباً در هر جاي آن چرم آلکانترا وجود دارد .اگر شما طرفدار آلکانترا هستيد اين خبر فوق العاده اي براي شما است .با اين وجود، اين چرم مخالفاني نيز دارد.. مخصوصاً زماني که مانند الان،روي فرمان اتومبيل باشد. دستها را خشک ميکند و احساس ميکنيد که لغزنده است. خوشبختانه يک گزينه چرمي عادي وجود دارد و مي توانيد صندلي هاي چرمي و يک فرمان چرمي داشته باشيد . وقتي که به گزينه چرمي تغيير حالت مي دهيد، شانس داشتن صندلي هاي تهويه شونده را داريد. پورشه پانامرا GTS ۱۰ ميلي متر پايين تر از يک پانامراي استاندارد قرار دارد و به يک تعليق کننده هوايي سازگارشونده مجهز شده است. بعد از يک مدت زمان رانندگي زياد در شهر، بزرگراه ها و تقريباً هر جايي که پورشه پيشنهاد کرد، بايد بگويم که پانامراي GTS کاملا راحت است. هيچ راه ديگري براي بيان اين سخن وجود ندارد. به نظر من هر جزء از آن به راحتي يک پانامراي استاندارد است و اين همان چيزي است که پورشه از GTSميخواهد.بايد به طور روزانه قابل استفاده باشد. اکنون براي مشاهده ديگر قسمت هاي GTS و پي گيري عملکرد آن به مسير مسابقه ميرويم. آره .خودشه.! اين اتومبيل بالا ميرود و در يک خط مستقيم حرکت مي کند.همچنين اين سدان پانامرايGTS در ۳.۹ ثانيه از صفر به 60 ميرسد و من بر روي آن ترمز هاي کربني سراميکي که انتخابي هستند سوار شدم. اکنون داريم وارد جاهاي پر پيچ و خم مي شويم و اين جايي است که واقعاً ميتوان سنگيني را احساس کرد. در واقع تا جايي که فکرش را بکنيد غلت نميخورد. بخشي از آن مربوط به سيستم کنترل ديناميکي شاسي الکتريکي پورشه است که به صورت گزينشي مجهز شده است و از يک سيستم ۴۸ ولتي به تثبيت کننده هاي استفاده شده به صورت الکترونيکي سود مي برد و کمک به نگهداري تمامي 4400 پوند اين اتومبيل ميکند. همچنين PDCC اسپورت، تکنولوژي وکتورينگ گشتاور را وارد کار ميکند. فرمان محوري عقبي نيز در دسترس است. قطعاً شرکت پورشه دوست دارد گزينه هاي مطلوب موردنظر را در مقابل خريداران قرار دهد اما اگر شما تمايل زيادي به خريد آن و قدرت خريد معمولي داريد ، پورشه پانامرا GTS از 128300دلار شروع ميشود که شامل پکيج استاندارد کرونو اسپرت مي باشد. اگر فضاي اضافي اولويت باشد يا شبيه به ما هستيد و تنها از ظاهر هاچ بک لذت ميبريد قيمت GTS اسپرت توريسمو 134500 دلار احتساب ميشود. با نگاه به برگه مشخصات ممکن است توجيه تفاوت آن سخت باشد. مثلا بين يک پانامراي S4 و يک GTS تنها ۱۳ اسب بخار نيرو تفاوت وجود دارد اما در عين حال اگر قدرت اسب بخار تنها مسئله باشد, پانامراي توربو يا مدلهاي توربويS E-هيبريد وجود دارند و گزينه هاي مناسبي هستند. اين مسئله ما را به دليل ايجاد هر پورشه ي GTS که يافتن نقطه ي مشترک بين عملکرد روزمره و سطح علاقه است باز مي گرداند. بدون شک پورشه پانامرا GTS مدل 2019 به اين ماموريت دست يافته است و يک نمونه استثنايي را ارائه ميدهد که شما ميتوانيد به طور همزمان ،هم بهترين امکانات را در اختيار داشته باشيد و هم رانندگي کنيد.