آیا «نیسان جوک» هم برقی میشود؟
خودرو بانک/ مدل فعلي نيسان جوک مدت زيادي است که در بازار حضور دارد و به نظر مي رسد وقت بازنشستگي آن فرا رسيده و بايد مدل جديد رونمايي شود. اين نکته را مدير بخش اروپايي نيسان نيز تاييد کرده و گفته احتمالا رونمايي از نسل جديد جوک همين امسال انجام شود و تا سال 2020 به بازار وارد شود. هلن پري، مدير اروپايي نيسان در مصاحبه با اتو اکسپرس گفته است که سال آينده خبرهاي بيشتري از نيسان جوک خواهيد شنيد. مدل فعلي نيسان جوک اولين بار در سال 2011 معرفي شد و در طي نزديک يک دهه تنها برخي بروزرساني هاي جزيي را تجربه کرد و تنها يک بار بروزرساني اساسي شد. در سال 2018 نيز نيسان توليد يک ميليون دستگاه جوک را جشن گرفت که اين خودرو از خط توليد نيسان در انگلستان بيرون آمد. مدل جديد نيسان جوک روي پلتفرم جديدي که با رنو و ميتسوبيشي يکسان است و CMF-B نام دارد ساخته خواهد شد. اين پلتفرم با نسل جديد رنو کليو نيز يکسان است. استفاده از اين پلتفرم گمانه زني ها در مورد نسخه ي الکتريکي جوک را تقويت مي کند که ممکن است در قالب يک خودروي هيبريدي وارد بازار شود. مدير توليد نيسان نيز تاييد کرده است که جوک جديد پيشرانه هاي مختلفي خواهد داشت. سليقهي مردم اين روزها نه تنها در اروپا بلکه در همه جاي دنيا در حال تغيير از سواري ها به کراس اوورها است و مهم تر از آن مردم به خودروهاي برقي و هيبريدي هر روز بيش از پيش علاقه مند مي شوند. نيسان همچنين امکانات جديدي مانند سيستم ترمز اضطراري، رادار بين خطوط و کروز کنترل هوشمند را نيز به جوک جديد اضافه خواهد کرد چيزي که مدل فعلي جوک از آن بي بهره است. نيسان جوک همانند مدل بزرگ تر قشقايي بايد با خودروهاي پر فروشي مانند هوندا HR-V، مزدا CX-3، لکسوس UX و حتي آئودي Q2 رقابت کند. موتورهاي اين خودرو بنزيني و ديزلي ۴ سيلندر خواهند بود که همگي به توربوشارژر مجهز هستند. بسته به نوع بازار مدل چهارچرخ محرک و ديفرانسيل جلوي جوک نيز در دسترس خواهند بود و مشتريان مي توانند گيربکس دستي و يا اتوماتيک را براي خودروي خود انتخاب کنند.