نماد آخرین خبر

ماشین پوتین پول ساز می‌شود

منبع
اقتصادآنلاين
بروزرسانی
ماشین پوتین پول ساز می‌شود
اقتصادآنلاين/ "اگر ماشين هاي سنگين را دوست داري، وضع تو برتر است". خودروي بزرگ لوکس توليد شده در ميهن نماد وضع عالي است. ملکه انگليس سوار بنتلي، ترامپ رئيس جمهور آمريکا در يک کاديلاک با نام "The Beast" سفر مي کند، و رييس جمهور چين شي جين پينگ يک ماشين Hongqi دارد. پوتين مجبور بود در اطراف ميدان سرخ در يک مرسدس بزرگ کلاس اس سفر کند. آلماني ها خوشحال مي شدند، زيرا تلويزيون، ماشين شان را بطور مداوم نشان مي داد. اما اينک چند ماه است که پوتين براي سفرها از ماشين توليد شده در کشور خودش استفادنه مي کند. تا به حال، يک ليموزين لوکس به عنوان يک پروژه معتبر وطن پرستانه داراي اهميت منطقه اي در نظر گرفته مي شد. ولي در حال حاضر در نمايشگاه ژنو اين خودرو خصوصيات کاملا ديگري را رونمايي مي کند. فرانتس گرهارد هيلگرت رييس آوروس که سال هاي مديدي در روسيه در شرکت "دايملر" کار مي کرد چنين مي گويد: ما خودمان را بعنوان يک جايگزين جهاني براي مارک هاي بنتلي، رولزرويس و مايباخ مي بينيم و از اين رو در راه شناختن شدن از سوي بقيه جهان گام نهاديم. با پول يک صندوق سرمايه گذاري ابوظبي، او در حال آماده سازي براي راه اندازي شرکت بين المللي "آوروس" است. دو نمايشگاه در مسکو در حال حاضر باز است، در تاتارستان، در جاي خالي کارگاهي براي توليد سالانه 5000 خودرو اين نوع در دست ساخت است. هيلگرت در سراسر جهان، به دنبال بازرگانان مجرب است که در کمتر از دو سال، خودروهاي لوکس او را به فروش برسانند. فناوري هاي پورشه در زير درب موتور به گزارش اسپوتنيک به نقل از مجله هفتگي اشپيگل آلمان، ماشين اول داراي نام تجاري ليموزين سِنات است که هيلگرت آن را در دو نسخه به فروش مي رساند: "600" در فرمت داراي طول S-Class و "700" به اندازه هاي Pullman در نسخه استاندارد ضد گلوله. ماشين لوکس داراي طول 6.63 متر است و فاصله بين چرخ ها به اندزه 4.3 متر به شما امکان مي دهد دو صندلي تاشو را براي دو مسافر کلاس اول مانند هواپيما قرار دهيد و همچنين دو صندلي کوچک براي زيردستاني داشته باشيد که در سمت معکوس حرکت نشسته اند. پارتيشن شيشه (شيشه جدا کننده) يک عنصر ضروري است، هممانند شيشه اي ضد گلوله ضخيم درهاي به وزن صد کيلو. در هر دو نوع خودرو از موتور هيبريدي V8 ساخته شده توسط پورشه براي مصرف کنندگان روسي استفاده شده است که 4.4 ليتر بنزين را به 600 قوه اسب تبديل مي کند و حداکثر گشتاور- 800 نيوتن بر متر است. اين خصوصيات کافي است که ماشين غول پيکر بتواند در بهترين حالت در 6 ثانيه سرعت 250 کيلومتر در ساعت را بگيرد. گران تر از مرسدس، ارزان تر از رولزرويس هيلگرت هنوز قيمت فروش را اعلام نکرده اما در ژنو اشاره کرد که "کمي گران تر از يک مرسدس بنز اما بسيار ارزان تر از رولزرويس است." طبعا، ليستي از گزينه هاي اضافي فرصت هاي بسياري براي خلاص شدن از شر پول را ارائه مي دهد. اين خودرو با بدن کاملا مجهز و حفاظت زرهي ضد گلوله استاندارد، داراي صندلي هاي ماساژ و اکرن مسطح نمايش نبايد هزينه کمتر از يک ميليون را داشته باشد. هيلگرت قصد ندارد بر ليموزين متوقف شود: در آينده برنامه ريزي شده است که سوپر SUV و سوپرون را توليد کند. يان بورگارد از شرکت مشاوره راهبردي بِرليز مونيخ مي گويد: تا به حال، صنعت خودروسازي روسيه نمي توانست به استانداردهاي با کيفيت بالا و مدل هاي لوکس افتخار کند. بنابراين، بستن قرارداد با مدير ارشد شرکت دايملر، مانند هيلگرت و همچنين جلب شرکت غربي پورشه، حرکت هاي زبردست آوروس است. کسي که مي خواهد خود را ممتاز بداند بگذار سوار "آوروس" شود البته، هيلگرت مي داند که صاحب شدن نام تجاري جديد در اين ئسته از خودروها چه قدر مشکل است. اما او همچنين راز موفقيت مارک هاي رولزرويس و بنتلي را مي داند و آن ممتاز و بي همتا بودن. همانا بي همتا بودن — شانس او است. اگر بيش از ده دستگاه بنتلي بصورت مرتب در يکي از محله هاي مجلل لندن پارکينگ مي شوند اين يا آن بازرگان ممتاز براي اينکه مثل همه نباشد مي تواند يک آوروس را بخرد. لا اقل رئيس آوروس اين آرزو را در سر مي پروراند. آوروس بايد صنعت اتومبيل سازي روسيه را بالا ببرد هيلگرت مي گويد: آوروس تنها بخشي از يک پروژه حيثيتي است. در واقع، اين يک برنامه بزرگ مقياسي در جهت حمايت از صنعت خودروسازي روسيه است. در حال حاضر، اين صنعت يا توسط کنسرن هاي خارجي تماما خريداري شده، يا مطلقا از رقيبان عقب افتاده است. بنابراين، کرملين دستور داد که آن را نجات دهند و براي اين کار يک پلتفرم جهاني با فن آوري هاي مدرن و موتورهاي سازگار با محيط زيست که هر سازنده مي تواند از آن استفاده کند، ايجاد شده است. بر اثر طرحريزي موسسه دولتي خودرو و موتور روسيه و شرکت هاي اتومبيل سازي خارجي مانند پورشه، طراح انعطاف پذيري بوجود آمد که مي تواند براي همه مدل ها مناسب ايجاد کند: از کلاس لوکس گرفته تا ماشين هاي معمولي. هيلگرت در پايان گفت: چون در صنعت خودروسازي نوآوري تمايل به پيشرفت از بالا به پايين دارد، ما از اين پلتفرم در درجه اول براي اتومبيل هاي برتر استفاده مي کنيم. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره