زومیت/ ونکوئیش ویژن مجهز به پیشرانه‌ی هیبرید V6، اولین سوپراسپرت موتورمیانی استون مارتین است که سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد.
خودروساز بریتانیایی استون مارتین، با محصولات زیبا و خواستنی به نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ آمده است. درکنار ابرخودرو مفهومی AM-RB 003 و شاسی‌بلند مفهومی لاگوندا، استون مارتین مدل ونکوئیش ویژن (Vanquish Vision) را هم به‌نمایش گذاشت.

استون مارتین قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، به قلمرو سوپراسپرت‌های فراری و مک‌لارن مثل مدل‌های 488 و 720S وارد شود؛ چرا که ونکویئش ویژن علاوه‌بر احیای نام گرندتورر قدیمی، اولین سوپراسپرت موتورمیانی استون مارتین خواهد بود. ونکوئیش ویژن که با کد AM9 شناخته می‌شود، برخلاف برادر بزرگ‌تر خود، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل با دو توربوشارژر استفاده خواهد کرد. اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین در مراسم رونمایی این مدل اعلام کرد که حجم پیشرانه‌ی V6 ونکوئیش ویژن بالا نیست؛ بنابراین می‌توان حجمی حدود ۳ لیتر را برای پیشرانه‌ی اولین سوپراسپرت موتور میانی استون مارتین پیش‌بینی کرد.

پیشرانه‌ی V6 جدید استون مارتین در هر دو مدل AM-RB 003 و ونکوئیش ویژن استفاده خواهد شد؛ البته قوای محرکه به‌دلیل وجود موتور برقی، هیبرید خواهد بود و براساس فناوری نسل جدید پیشرانه‌های فرمول یک ساخته می‌شود. تفاوت بزرگ ونکوئیش ویژن با AM-RB 003 شاسی آلومینیومی است. درواقع استون مارتین فیبرکربن را برای ابرخودرو‌ی آینده و آلومینیوم را برای سوپراسپرت جدید خود کنار گذاشته است. محصول جدید استون مارتین برای رقابت مستقیم با نسل بعدی مک‌لارن 720S که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و موتور برقی استفاده می‌کند، طراحی شده است. متخصص‌های ایتالیایی تولید‌کننده‌ی خودروهای سوپراسپرت نیز به‌دنبال تولید مدل‌های هیبرید هستند؛ فراری و لامبورگینی هر دو تولید مدل‌های هیبرید در آینده را در نظر دارند.

استون مارتین ونکوئیش در بخش طراحی بدنه و فضای داخلی (تصویری از کابین منتشر نشده است)، ترکیب ابرخودرو والکری و گرندتوررهای گذشته این برند است؛ پالمر تأیید کرد که مدل فعلی به‌نمایش گذاشته شده، ۸۵ درصد با نمونه تولیدی در بخش طراحی مشترک خواهد بود. استون مارتین ونکوئیش ویژن پس از نمایشگاه ژنو به بریتانیا بازمی‌گردد تا آزمایش‌های طولانی و دقیق را پشت سر بگذارد و سرانجام، سال ۲۰۲۲ به خط تولید برسد.




ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید