بررسی خودرو تویوتا کمری هیبریدی
باشگاه خبرنگاران/ کمري هيبريدي ابتدا از مدل 2015 و در دو تيپ LE و XLE به ايران آمد. بهلحاظ ظاهري، XLE را ميتوان از سراگزوزهاي کرومي، ديلايتهاي LED در سپر جلو و رينگهاي کرومياش تشخيص داد. به لحاظ تجهيزات نيز تيپ XLE بالاتر از LE بود و تجهيزات بهتري داشت مثل: روکش چرم صندليها، صندلي برقي شاگرد، تنظيم برقي گودي کمر راننده، گرمکن صندليهاي جلو و آينه عقب الکتروکروميک با نشانگر قطبنما. همچنين آپشنهايي مانند سنسور جلو، سنسورهاي نقطه کور و تغييرلاين، سيستم پخش JBL و شارژر وايرلس در تيپ LE هيبريدي وجود ندارد و تنها براي تيپ XLE هيبريدي قابل سفارش بود. قدرت موتور الکتريکي اين ژاپني حدود 44 اسببخار است که نسبت به قدرت 39 اسبي موتور الکتريکي سوناتا LF هيبريدي تفاوت چنداني ندارد، اما کمري به لطف پيشرانه بنزيني حجيمترش، شتاب تند و تيزتري را در اختيار راننده قرار ميدهد. چه در سوناتا هيبريدي و چه در کمري هيبريدي، نميتوان خودرو را در حالت تمامبرقي قرار داد چراکه تعويض قدرت (ميان موتور الکتريکي و بنزيني) توسط ECU و بدون دخالت راننده انجام ميشود. اگر باتريها اين خودرو شارژ باشند، در هنگام استارتزدن يا حرکت با سرعت کم يا حتي درجا کار کردن، موتور الکتريکي وارد مدار ميشود، اما در غيراينصورت (مثلا با افزايش ناگهاني سرعت) پيشرانه بنزيني به کمکتان ميآيد.