خودرو بانک/ هایما یکی از خودروسازان فعال در نمایشگاه خودروی شانگهای بود. در مدت برگزاری این نمایشگاه هایما با رونمایی از جدیدترین محصول خود توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. این محصول جدید با نام 8S یک شاسی بلند لوکس است و در کلاس خودروهایی همچون هیوندای سانتافه قرار می گیرد.
با دیدن این خودرو می توانید به این موضوع پی می برید که خودروسازان چینی تا چه اندازه در طراحی خودرو پیشرفت کرده اند چون با یک محصول زیبا در حد خودروهای جهانی روبرو هستیم. هایما به زودی این خودرو را وارد بازار چین خواهد کرد.
هایما در سال های گذشته با کمپانی مزدا همکاری می کرد ولی بعد ها توسط فاو خریداری شد و زیر پرچم فاو موفقیت های بیشتری را هم کسب کرد چون فاو نیز با مزدا همکاری نزدیکی دارد.

به هایما 8S که برگردیم با یک کراس اوور شکیل و اسپرت طرفیم که روی پلتفرم جدید هایما با نام HMGA ساخته شده است. در بخش ابعاد، این خودرو دارای طول 4565 میلیمتر، 1850 میلیمتر و 1682 میلیمتر است و 2700 میلیمتر نیز فاصله محوری دارد. از این نظر می توان آن را بزرگ تر از کیا اسپورتج و کوچک تر از تویوتا هایلندر ارزیابی کرد.

طراحی بیرونی خودرو کاملا زیبا بوده و به سختی می توان به آن ایرادی وارد کرد. اصلی ترین بخش طراحی هایما 8S یک جلوپنجره ی بزرگ است که در اطراف خود چراغ های LED را جای داده است. در نمای جانبی نیز طرح عضلانی و اسپرتی دارد. نمای عقب هایما نیز بر عکس خیلی از خودروهای چینی کپی کاری نیست و یک طرح جدیدی و البته زیبا و هماهنگ را می بینیم. چراغ های عقبی نیز از نوع LED هستند و از یک سمت تا سمت دیگر کشیده شده اند. یک اسپویلر نیز روی سقف نصب است و دو خروجی اگزوز در پایین سپر قرار دارند.

درون کابین هایما 8S نیز به اندازه ی بیرون آن جذاب و اسپرت است. در بدو ورود به کابین 5 خروجی برای سیستم تهویه در کنار مانیتور بزرگ بالای داشبورد جلب توجه می کنند. فرمان دی کات نیز دارای طراحی اسپرت و روکش چرم است.
کیفیت کابین هایما 8S نیز بسیار بهتر از اسلاف خود است و تودوزی چرم کابین هم کیفیت خوبی دارد. از امکانات این خودرو می توان به ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری، دوربین 360 درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دسته دنده ی الکترونیکی، شارژر وایرلس تلفن همراه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، صندلی های جلوی برقی و صندوق عقب برقی اشاره کرد.

در بخش فنی این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری توربو مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است که می تواند 195 اسب بخار قدرت و 295 نیوتون متر گشتاور تولید کند. برای گیربکس نیز می توان یک گیربکس 6 دنده دستی و یا 7 دنده دوبل کلاچ را سفارش داد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 8 ثانیه اعلام شده است که آن را در زمینه ی بهترین ها در کلاس خود قرار می دهد.
هایما اعلام کرده است که در آینده مدل هیبریدی این خودرو را نیز معرفی خواهد کرد.




ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید