نماد آخرین خبر

هیوندای i20 سری N رقیب جدی فولکس واگن و فورد

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
عصر ايران/ بدنه خودرو عضلاني‌تر شده و گلگيرهاي عقب و جلو پهن‌تر از نسخه‌هاي قبلي اين محصول هستند. خودروي i20 يک پسوند "N" را به خود اضافه کرده تا بتواند با خودروهايي مانند فولکس‌واگن پولو GTi و فورد فيستا ST رقابت کند. مردم با شنيدن نام هيونداي به ياد يک برند اسپورت نخواهند افتاد. خودروي i20 اين برند نيز با يک موتور 1.2 ليتري بنزيني احتمالا چندان هيجان‌انگيز نخواهد بود. شايد نسخه‌هاي i20 با موتور 1.4 ليتري کمي جذاب‌تر به نظر برسند، اما جذابيت بيشتر آنها نيز چنگي به دل نمي‌زند. اما مدل اسپورت‌تر اين خودرو که اخيرا به طور مخفيانه در نوربرگ رينگ ديده شده، حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و قابل ملاحظه است. بيشينه سرعت 200 کيلومتري براي جديدترين نسل i20 هيونداي احتمالا اين نسل از i20 به موتورهاي 1.6 ليتري بنزيني T-GDi مجهز مي‌شود. براي هماهنگي با قدرت بيشتر، از شاسي سرسخت‌تري بهره مي‌برد. خودرو ارتفاع کمتري از سطح زمين داشته و به همين علت سيستم تعليق سخت‌تري دارد. به يک خودروي استاندارد شبيه است. زماني که به يک هيونداي i20 فکر مي‌کنيد، شايد يک هاچبک راحت و برجسته در ذهن شما تداعي شود. اما آيا رانندگي با اين خودرو نيز جذاب است؟ موتور 1.2 ليتري آن به اندازه کافي کسل‌کننده به نظر مي‌رسد و موتور 1.4 ليتري آن با وجود هيجان بيشتر نسبت به نسخه بنزيني همچنان "معمولي" است. حالا تصور کنيد يک هيونداي i20 جديد مي‌تواند با سرعتي حدود 200 کيلومتر بر ساعت، صداي گوش‌خراش اگزوزش و با دقت زياد از کنار شما بگذرد. اين روند با سرعت در حال اتفاق است و هيونداي در حال شکل دادن آن در نسل جديد i20 است. احتمالا هيونداي براي i20 هاي جديدش از موتورهاي 1.6ليتري توربوشارژ بنزيني استفاده خواهد کرد که حدود 199 اسب‌بخار يا برابر با يک کيا "سيد GT" قدرت دارد. اين موتور با يک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته MT يا سامانه خودکار 7 سرعته دو کلاچه هماهنگ است. بدنه خودرو عضلاني‌تر شده و گلگيرهاي عقب و جلو پهن‌تر از نسخه‌هاي قبلي اين محصول هستند. هيونداي احتمالا از شاسي و سامانه تعليق قويتري براي i20 قدرقدرتش بهره مي‌برد. از طرفي صفحات ترمز نيز در i20N بزرگتر شده تا پاسخ‌گوي قدرت بيشتر خودرو باشد. اين خودرو به زودي به چالش با فولکس‌واگن پولو GTi و فورد فيستا ST پرداخته و به دليل قيمت کم خود به شدت رقابتي نشان مي‌دهد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره