زوميت/ ساندرو استپ وي نسخهاي از رنو ساندرو يا داچيا ساندرو است که ارتفاع بيشتري درمقايسهبا مدل اصلي دارد. ساندرو در بازار بريتانيا و کشورهاي غرب اروپا، خودرويي اقتصادي و ارزانقيمت است.
در سالهاي اخير، تيم طراحي شرکت داچيا تصميم گرفت تنوع محصولاتش را افزايش دهد و براي رسيدن به اين هدف طراحي مدلهاي مختلف داچيا را متحول کردند. در نسل جديد خودروهاي داچيا، امکانات بيشتري نصب ميشود تا بتوانند مشتريان جديدي بهسمت خود جلب کنند. يکي از برگ برندههاي محصولات داچيا قيمت ارزان آنها است. بدينترتيب، براي خريداراني که بودجهي محدودي دارند، داچيا همواره يکي از گزينههاي اصلي آنها محسوب ميشود.
ساندرو استپ وي نسخهاي از ساندرو است که ارتفاع بيشتري دارد و ظاهر آن مشابه خودروهاي کراساور است. البته، اين مدل فقط هاچبکي با ارتفاع زياد است و نبايد روي تواناييهاي خارج از جادهي آن حساب بازکرد. داچيا بهتازگي مدل جديد و بهروزرسانيشده از رنو ساندرو استپ وي را براي سال ۲۰۱۹ معرفي کرده است. مجهزترين تيپ اين خودرو با نام تِکرود (Techroad) شناخته ميشود.
از امکانات اين مدل بايد به دوربين ديد عقب، نمايشگر لمسي ۷ اينچي با قابليت اتصال به تلفنهمراه هوشمند، چراغهاي اصلي LED، شيشهها و آينههاي برقي اشاره کرد. همچنين، مدل تِکرود ازنظر ظاهري نيز تفاوتهايي با نسخهي استاندارد ساندرو استپ وي دارد و ضمنا رنگهاي جديدي براي بدنهي آن ميتوان سفارش داد. اين تيپ گرانترين نسخه از ارزانترين خودرو موجود در بازار بريتانيا است.
ازنظر طراحي، به رنو ساندرو استپ وي جديد ميتوان نمرهي قبولي داد؛ چون طراحي هوشمندانهاي دارد. همچنين، وضعيت کابين خودرو نيز مناسب است و ضمن داشتن فضاي جادار، سرنشينان از راحتي مناسبي هم برخوردار هستند. البته ازنظر کيفيت کابين، اصلا نبايد انتظار خودروهاي گرانتر را از اين خودرو داشت.
ازنظر فني، ساندرو جديد تفاوتي با قبل ندارد و همچنان از قواي فني نسل قبلي رنو کليو استفاده ميکند. در بخش سواري و فرمانپذيري هم، نميتوان ساندرو استپ وي را بهترين دانست؛ اما نمرهي قبولي را دريافت ميکند و نکتهي منفي در سواري آن وجود ندارد. به اين نکته نيز اشاره کنيم که در مدل ۲۰۱۹، سيستم تعليق استپ وي بهروزرساني شده و فنرها نيز بيشتر بازي ميکنند.
پيشرانهي اين مدل از نوع سه سيلندر توربو است و ميتواند ۸۹ اسببخار قدرت در ۵,۰۰۰ دوربردقيقه و ۱۳۹ نيوتنمتر گشتاور در ۲,۲۵۰ دوربردقيقه توليد کند. حجم اين موتور ۸۹۸ سيسي است و ميتواند ساندرو ۱,۰۲۳ کيلوگرمي را در عرض ۱۱.۱ ثانيه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت برساند. عملکرد پيشرانه را ميتوان در حدمتوسط ارزيابي کرد و باتوجهبه محدودهي قيمتي ساندرو استپ وي، ايراد چنداني به اين بخش وارد نيست. جعبهدنده اين خودرو نيز از نوع پنج دندهي دستي است. پيشرانهي ساندرو استپ وي با وجود قدرت متوسطي که روي کاغذ دارد؛ درعمل خوب است و حتي در اتوبانها نيز ميتوان روي آن حساب بازکرد.
خريد تيپ تِکرود را نميتوان با قطعيت پيشنهاد داد؛ چون با وجود قيمت گرانتر از تيپهاي ديگر، تنها تفاوت آن در وجود دوربين ديد عقب و تغييرات ظاهري است و تيپهاي پايينتر ساندرو استپ وي انتخابهاي مناسبي در بازه قيمتي خود هستند.
بازار