زوميت/ تيونر Mil-Spec که قبلا هامرهاي تيونينگشدهاي را معرفي کرده بود، باز هم با يک هامر H1 ارتقايافته به تيتر اخبار بازگشته است.
شرکت Mil-Spec تجربهي زيادي در تيونينگ و ارتقاء مدلهاي مختلف هامر دارد. بيشتر فعاليت اين شرکت نيز روي مدل H1 هامر است. جديدترين محصول Mil-Spec نيز مانند خودروهاي قبلي براساس هامر H1 ساخته شده و قرار است تنها به تعداد بسيار محدود ۱۲ دستگاه از اين خودرو توليد شود. اين مدل نيز يکي از خودروهاي سري Launch Edition است و براي آن قيمت ۲۹۵ هزار دلار تعيين شده است. اين خودرو ششمين خودرو از سري Launch Edition است.
مانند ديگر هامرهاي اين سري، در اين مدل نيز کف خودرو با صفحات آلومينيومي پوشيده شده است و تمام بخشهاي بدنه نيز از جنس آلومينيوم با کيفيت صنايع هوايي ساخته شدهاند. براي اين هامر H1 جديد يک سيستم تعليق بادي از نوع تنظيمشونده طراحي شده است که ۸ تنظيم مختلف دارد.
باتوجهبه ظاهر تهاجمي که اين مدل دارد، Mil-Spec بايد يک پيشرانه درخور اين ظاهر نيز درنظر بگيرد. در اين بخش تيونر کار خود را به نحو احسن انجام داده است و يک موتور توربوديزل ۶.۶ ليتري دورامکس روي اين خودرو نصب کردهاند که ميتواند ۵۰۰ اسببخار قدرت و ۱۳۵۶ نيوتونمتر گشتاور توليد کند. قدرت پيشرانه با کمک جعبهدندهي ۶ دندهي دستي به هر دو محور انتقال پيدا ميکند. جعبهدندهي اين خودرو براي اينکه با قدرت بسيار بالاي اين موتور همخواني داشته باشد، مورد تقويت و بهينهسازي قرار گرفته است. دنده کمکي دو سرعتهي هامر Mil-Spec نيز ساخت شرکت ARB است و براي ديفرانسيل عقب هم يک قفل با مکانيزم بادي نصب شده است. با اين مشخصات تقريبا هيچ چيزي جلودار هامر Mil-Spec نخواهد بود. براي متوقف کردن خودرو نيز از ترمزهاي قدرتمند ساخت Wilwood استفاده شده است.
اين مدل همانند دومين خودرو اين سري از يک سقف زاويهدار در بخش عقبي برخوردار است. يک اسنورکل آلومينيومي روي اين خودرو سوار شده تا در هنگام عبور از رودخانه بتواند هواي موتور را تأمين کند. سپر جلو نيز تغيير يافته و سپرهاي چند تکهي بزرگ در جلو و عقب نصب شدهاند. در بالاي سقف نوار چراغ LED قرار گرفته و تقريبا تمامي عرض بالاي شيشه را پوشانده است. رينگهاي ۲۰ اينچي اين خودرو هم با نام BLack Rhino Armory شناخته ميشوند و روي آنها لاستيکهاي آفرود۳۷ اينچي قرار گرفتهاند.
درون کابين هامر Mil-Spec همهچيز به رنگ سياه است. تودوزي خودرو هم چرمي مشکي بوده و دستگيرههاي در با نمونههاي جديدي تعويض شدهاند. کف خودرو در صورت کثيف شدن بهراحتي تميز ميشود. تيونر از مواد عايق بندي خاصي در کابين استفاده کرده است تا سروصداي کمتري شنيده شود. استفاده از اين عايقهاي صوتي درون سقف نيز مشاهده ميشود. از آنجايي که هامر H1 اتاق بسيار بزرگي دارد، براي سرنشينان جلو و عقب اين خودرو سيستم تهويهي جداگانه نصب شده است.
بازار