تسنيم/ يک عضو کميسيون صنايع معضل اصلي خودروسازان داخلي و شرکت سايپا را وجود زيان انباشته، کمبود نقدينگي و مشکل تأمين مالي عنوان کرد.
عبدالله رضيان در بازديد از سايپا و نشست با مديرعامل و مديران ارشد اين شرکت با اشاره به جلسه مفصل اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس با مديرعامل گروه سايپا خاطرنشان کرد: معضل اصلي خودروسازان داخلي و شرکت سايپا وجود زيان انباشته، کمبود نقدينگي و مشکل تأمين مالي است.
وي تصريح کرد: با بررسيهاي فراوان براي حل مشکلات صنعت خودرو و بهويژه سايپا مکانيزمي در نظر گرفته شده که بايد در مجلس مورد بررسي قرار گيرد و با همفکري و همکاري مديران مالي سايپا و وزارت صنعت معدن و تجارت، مشکلات سايپا در تأمين منابع مالي و زيان انباشته مديريت و حل و فصل شود.
نماينده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: نگاه مجلس به صنعت خودرو دو طرفه است و حمايت از مصرفکننده و توليدکننده بهصورت همزمان مورد نظر مجلس است که هم بايد پاسخگوي مردم باشيم و هم از توليد داخلي حمايت کنيم.
رضيان افزود: شرکت سايپا بهعنوان يک بنگاه بزرگ توليدي نياز دارد که توليد در آن رونق داشته باشد و بايد برنامهريزي دقيق با همفکري در اين زمينه صورت گيرد.
وي افزود: برنامهريزي لازم براي دستيابي به موفقيت، نياز به همفکري مجموعه مديريت سايپا و تثبيت در مديريت اين گروه دارد، چرا که تزلزل در مديريت باعث زيانهاي انباشته اين مجموعه در چندسال اخير شده است.
وي عنوان کرد: نگاه مجلس درخصوص مشکلات سايپا اين است که هم در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت بهصورت جدي ورود پيدا کند و هم مسير استفاده از ظرفيت بانکها و دولت هموار شده تا مشکلات سايپا برطرف شود.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: باتوجهبه اينکه توليد روزانه سايپا به بيش از 2هزار دستگاه رسيده، عملکرد اين مجموعه در بهترين وضعيت فعلي سالهاي اخير است و چنانچه تيراژ سايپا به 3هزار دستگاه در روز برسد، مشکلات اين مجموعه تا حدود زيادي حل خواهد شد.
بازار