نگاهی به موتور شش سیلندر خطی جدید جگوار لندروور
خودرو بانک/ به تازگي مرسدس بنز چنين کاري را انجام داد، و حالا جگوار لندرور قصد دارد از موتور بنزيني شش سيلندر خطي به جاي V6 استفاده کند – اين پيکربندي قبلا در خودروهاي E-Type و XJS مورد استفاده قرار گرفته بود. اين موتور ۳ ليتري توربوشارژ شدهي جديد، که از تکنولوژي ۴۸ ولت هيبريدي خفيف بهره ميبرد، اولين بار در رنجروور اسپورت HST استفاده خواهد شد و جايگزين موتور ۳ ليتري V6 سوپرشارژ شده ميشود. اين موتور شش سيلندر خطي جديد که در واقع يک چهار سيلندر با دو سيلندر اضافي است، نسخه توسعه يافتهاي از موتورهاي Ingenium آلومينيومي چهار سيلندر ماژولار جگوار لندرور است که در سال ۲۰۱۵ معرفي شد و توسط کارخانه توليد موتور اين شرکت در ولورهمپتون ساخته ميشود. مزيتهاي اين موتور نسبت به موتور V6 شامل قطعات کمتر – يک موتور شش سيلندر خطي يک سرسيلندر دارد نه دوتا – صرفهجويي در مقياس به وسيلهي اشتراک قطعات با موتورهاي Ingenium کوچکتر و تحويل قدرت روانتر است. مشخصات ظاهري اين موتور شش سيلندر خطي کاملا با موتورهاي چهار سيلندر Ingenium مطابقت دارد، و خروجي هم توسط يک توربوشارژر تويين اسکرول به علاوهي يک کمپرسور اضافي تقويت شده که لگ را از بين ميبرد. نهايت قدرت اين موتور ۳۹۵ اسببخار و نهايت گشتاور ۴۰۶ پوند- فوت است، در حالي که قويترين موتورهاي V6 سوپرشارژ شدهي جگوار لندرور کنوني قدرتي معادل ۳۷۵ اسببخار و گشتاوري معادل ۳۴۰ پوند- فوت دارند. راندمان سوخت توسط سيستم ۴۸ولت هيبريدي خفيف بهبود يافته است. اين سيستم انرژي را هنگام ترمز در باتري ذخيره کرده و ميتواند بعدا هنگامي که سيستم خاموش روشن، موتور را سر چراغ راهنمايي خاموش کرد از آن انرژي ذخيره شده براي حرکت مجدد استفاده کند. اين موتور ۲۰ کيلوگرم از V6 قديمي سبکتر است، اما اين مقدار با وزن سيستم هيبريدي خفيف خنثي ميشود. ديگر مدلهاي جگوار لندرور همچنان از موتورهاي V6 سوپرشارژ شده و V6 توربوديزل استفاده خواهند کرد، اما موتور شش سيلندر خطي قرار است به مرور زمان به صورت کلي در محصولات جديد اين شرکت مورد استفاده قرار بگيرد. همچنين موتورهاي V8 سوپرشارژ شده فورد اين کمپاني جاي خود را به موتورهاي V8 دو توربو بيامو خواهند داد.