دنياي اقتصاد/ در آلمان که مهد عاشقان خودروست، تغييرات جوي به موضوعي مورد بحث و اختلاف در آستانه انتخابات تبديل شده است. يک نظرسنجي جديد که از سوي شبکه ملي «ايآردي» انجام شده، نشان داده است که ۴۸ درصد از افراد شرکتکننده در نظرسنجي، تغييرات آبوهوايي را بزرگترين نگراني خود عنوان کردهاند. در يکسو، رايدهندگان جوانتر شهرنشين قرار دارند که خواستار تبديل آلمان به يک کشور با کربن صفر هستند و در سوي ديگر نسل قديمي و حومهنشين آلمان قرار دارند که رشد و شکوفايي اقتصادي خود را در دوران سوختهاي کربني و اقتصاد مبتنيبر خودروسازي تجربه کردند. جوانان امروز آلمان که در دنياي ديجيتال بزرگ شدهاند اگر يک گوشي آيفون هديه بگيرند بيشتر خوشحال ميشوند تا يک خودرو. اين در شرايطي است که آلمان خانه خودروسازاني همچون فولکسواگن، بيامو و دايملر-بنز است و در سال ۲۰۱۷ بالغبر ۵/ ۵ ميليون خودرو توليد کرده است. ۲۰ درصد از توليدات صنعتي اين کشور، خودرويي است. حالا اما بهخاطر نگرانيهاي آب و هوايي اين صنعت با چالش مواجه شده و فروش آن بهشدت کاهش يافته است.
بازار