هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ و امید به پیروزی
عصر خودرو/ نسل سوم پاسپورت روز ۲۷ نوامبر سال گذشته در نمايشگاه خودروي لسآنجلس رونمايي شد و قرار است از اوايل امسال به جنگ امثال فورد اِج، هيونداي سانتافه و نيسان مورانو برود. پاسپورت در خانواده خود بين CR-V و پايلوت جاي ميگيرد و به لطف بهرهگيري از سيستم تعليق کاملاً مستقل در هر چهارچرخ، پلتفرم يکتکه جديد و بهروزترين متدهاي مهندسي بدنه هوندا، مناسب ماجراجوياني است که بالاترين توانايي را در مسيرهاي خارج جاده ميخواهند. ظاهر خودرو مدرن و درعينحال سفتوسخت بوده و با آن رينگهاي تيرهرنگ 20 اينچي، جلوپنجره بزرگ و آينههاي جانبي مشکيرنگ، ورودي هواي عريض سپر جلو، ارتفاع زياد از سطح زمين، زه پلاستيکي دورتادور لبه پاييني بدنه، چراغهاي جمعوجور عقب، سطوح تا حدودي پفکرده و خطوط برجسته روي کاپوت و درها نهتنها خشنتر از برادر بزرگترش پايلوت به نظر ميرسد بلکه در برابر رقبا نيز دستبسته نخواهد بود. داخل اتاق فضاي کافي براي 5 نفر بزرگسال وجود دارد و در تريمهاي مختلف علاوه بر صندوق بار بزرگ 1166 ليتري و فضاي 70 ليتري مخفي کف اتاق، امکانات زيادي ازجمله استارت دکمهاي، تهويه 3 منطقهاي خودکار، نمايشگر 8 اينچي لمسي داشبورد، پوشش چرم صندليها و غربيلک فرمان، درب برقي صندوقعقب، صندلي 8 جهته و برقي راننده، نورپردازي LED سرتاسري، رهياب، آينههاي جانبي تمام برقي، شيشههاي عايق صدا، گرمکن غربيلک فرمان، شارژر بيسيم تلفن همراه، حسگر باران و... در اختيار سرنشينان قرار ميگيرد. نيروبخش پاسپورت 2019 نيز بلوک 3.5 ليتري تک ميلسوپاپ V6 با تزريق مستقيم سوخت و سامانه i-VTEC هوشمند سوپاپهاست که 280 اسب بخار قدرت و 355 نيوتنمتر گشتاور را از گذرگاه نسل دوم جعبهدنده 9 سرعته خودکار به چرخهاي جلو ميفرستد يا اينکه به انتخاب خريدار در همکاري با نسل چهارم سامانه مديريت گشتاور هوشمند هوندا (VTM4) و سامانه مديريت هوشمند کشش (مجهز به سه حالت رانندگي گلولاي، برف و شن و ماسه) هر چهارچرخ را تغذيه ميکند.