معرفی سیستم محرک هیبریدی خفیف گلف نسل هشتم
پرشين خودرو/ پيش از معرفي رسمي نسل هشتم فولکس واگن گلف، شرکت خودروسازي فولکس واگن جزييات جديدي از سيستم محرک هيبريدي خفيف آن منتشر کرد. باتوجه به اعلام شرکت خودروسازي فولکس واگن، سيستم محرک هيبريدي اتومبيل به مجموعه باتري هاي 48 ولت ليتيوم يوني مجهز خواهد شد که در زير صندلي سرنشين جلو اتومبيل (شاگرد) تعبيه خواهد شد. البته سيستم محرک هيبريدي فولکس واگن گلف نسل هشت يک سيستم هيبريدي کامل نيست و تنها يک کمک کننده براي پيشرانه محرک اتومبيل به شمار مي آيد تا سوخت کمتري براي توليد نيرو استفاده کند. سيستم هيبريدي خفيف اتومبيل در قامت يک شتاب دهنده نيز عمل خواهد کرد و زماني که راننده نياز به انرژي فوري دارد، در کنار توربوشارژر احتمالي بر روي پيشرانه درون سوز اتومبيل مي تواند به سرعت بخشيدن عملکرد پيشرانه کمک کند و همين موضوع باعث خواهد شد تا براي کارکرد 100 کيلومتر اتومبيل شاهد بهبود 0.4 ليتري مصرف سوخت باشيم که در دراز مدت هزينه هاي کمتري متوجه مالک اتومبيل مي شود. بدون اشاره به جزييات فني پيشرانه محرک بنزيني، شرکت خودروسازي فولکس واگن اعلام کرده است که سيستم هيبريدي خفيف آن بر روي 2 موتور مختلف استفاده خواهد شد که يکي از آنان داراي حجم 1 ليتري بوده و ديگري هم حجم سيلندر 1.5 ليتري خواهد داشت که براي انتقال نيروي خود از سيستم انتقال قدرت دوکلاچه استفاده مي کنند که جزييات فني بيشتر آنان پس از معرفي رسمي اعلام خواهد شد. در حالي که سيستم هيبريدي خفيف فولکس واگن باعث بهبود کارايي سوخت و کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي مي شود، شرکت خودروسازي فولکس واگن اعلام کرده است که براي داشتن کارايي بيشتري بر روي فولکس واگن گلف و صرفا محدود نشدن در کاهش مصرف سوخت و گازهاي گلخانه اي، سيستم محرک تمام الکتريکي براي نسل هشتم فولکس واگن گلف در نظر گرفته شده است که در اواخر سال جاري ميلادي معرفي کامل خواهد شد. سيستم محرک الکتريکي کامل فولکس واگن نسل هشتم گلف تحت عنوان ID3 شناخته شده و مجهز به يک موتور الکتريکي 201 اسب بخاري خواهد بود که به تنهايي امکان ثبت حداکثر سرعت 160 کيلومتر برساعت را دارد و خواهد توانست با يکبار شارژ کامل باتري هاي خود بين 330 الي 550 کيلومتر رانندگي کند.