نیسان GT-R با ۱۶۰۰ اسببخار قدرت رونمایی شد
زوميت/ تيم Franco Scribante Racing بهتازگي نيسان GT-R را براي مسابقات هيلکلايمب آماده کرده که ۱,۶۰۰ اسببخار قدرت دارد. خودروهاي آمادهشده براي مسابقات هيلکلايمب را ميتوان عجيبترين خودروهاي مسابقهاي موجود در جهان ناميد. اين خودروها اصولا از کيتهاي بدنهاي بهره ميبرند که بيشترين چسبندگي و داونفورس ممکن را داشته باشند. امروز قصد داريم يکي از اين خودروهاي عجيبوغريب را بررسي کنيم. تيم Franco Scribante Racing بهتازگي نيسان GT-R ويژهي مسابقات هيلکلايمب را معرفي کرده که تا چندي بعد، در مسابقات آفريقايجنوبي حاضر خواهد شد. در قسمت جلويي خودرو، يک بال بسيار بزرگ ديده ميشود که بالاي اسپليتر عظيم قرار گرفته است. در قسمت پشتي هم، يک بال بسيار عريض لبهدار ديده ميشود. در قسمت زيرين خودرو، يک ديفيوزر بزرگ قرار گرفته تا بيشترين داونفورس ممکن را توليد کند. طبق محاسبات، ميزان داونفورس توليدي در سرعتهاي زياد، بيشتر از وزن خودرو است. بنابراين چسبندگي خودرو به هيچ عنوان مسئله نگرانکنندهاي نخواهد بود. ظاهر کلي بدنه شبيه به نيسان GT-R است؛ اما تمامي گِلگيرها از جنس فيبرکربن ساخته شده تا وزن خودرو بهحداقل برسد. تيم سازندهي اين خودرو اطلاعات دقيقي دربارهي پيشرانه منتشر نکرده؛ اما يکي از اعضاي تيم بهتازگي اطلاعات جديدي دراختيار رسانهها قرار داده است. پيشرانهي اين خودرو ميتواند ۲۲۰۰ اسببخار قدرت توليد کند؛ اما مهندسان تيم قدرت موتور را کاهش دادهاند تا به ۱,۶۰۰ اسببخار در چرخها برسد. بهمنظور کنترل اين قدرت خارقالعاده، مهندسان تيم دو کامپيوتر در نظر گرفتهاند تا در شرايط مختلف، ميزان گشتاور ورودي به چرخها تنظيم شود. در داخل کابين هر آنچه از خودرويي مسابقهاي انتظار داشته باشيد، خواهيد ديد. فرمان مخصوص، پنلهاي فيبرکربني، سرعتسنج، پنل ثبت اطلاعات ديجيتالي و صندليهاي ثابت از ويژگيهاي مهم کابين هستند. در داخل خودرو، دو صندلي قرار دارد؛ اما اگر سرنشين کناري بخواهد در داخل خودرو قرار بگيرد، بايد پاي خود را دور مخزن روغن سيستم کارتل خشک بگذارد. تيم سازنده فقط سه هفته قبل از شروع مسابقه هيلکلايمب آفريقايجنوبي کار تنظيم خودرو را آغاز کردهاند و مهندسان مشغول انتخاب بهترين تنظيمات براي خودرو هستند. اين مسابقه از هفتهي گذشته آغاز شده است.