بررسی فنی پژو ۴۰۵
باشگاه خبرنگاران/ پيشينه عرضه پژو ۴۰۵ در کشورمان به سال ۱۳۷۲ باز ميگردد. سري نخست آن در دو تيپ GL و GLX با پيشرانههاي کاربراتوري ۱.۶ ليتري و ۲.۰ ليتري عرضه ميشد، اما در نهايت هر دو نسخه در سال ۱۳۸۱ جاي خود را به پيشرانه ۱.۸ ليتري انژکتوري XU۷ دادند. سال ۱۳۸۳ ايران خودرو نمونه اقتصادي ۴۰۵ را با نام GLI عرضه کرد که فاقد تجهيزات متداول بود و حتي سپر مشکي رنگ داشت. اما اين محصول با استقبال چنداني در بازار مواجه نشد و حدود يکسال بعد نيز GLI از خط توليد کنار رفت. تيپ SLX آخرين تيپي است که تاکنون براي ۴۰۵ معرفي شده است. SLX که در ۱۳۸۸ به بازار آمد، داراي چراغ کريستالي، اضافهشدن مهشکن و اسپويلر درب صندوق بود و همچنين داشبورد، صفحه کيلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحي شد. از سال ۱۳۹۰ نيز پيشرانه ۱.۶ ليتري پژو ۲۰۶ تيپ پنج (TU۵) نيز براي مدل SLX قابل سفارش شد درحاليکه پيشرانه مدل GLX آن چه در نسخه بنزيني و چه در نسخه دوگانهسوز همچنان از نوع ۱.۸ ليتري است.