بررسی فنی خودروی پورشه پانامرا
عصر خودرو/ پانامرا يک اتفاق نو در بازار خودروهاي لوکس ايران بود؛ فوق لوکس فوق اسپرتي که در کلاس فستبکها يک ستاره بود. پانامرا يک اتفاق نو در بازار خودروهاي لوکس ايران بود؛ فوق لوکس فوق اسپرتي که در کلاس فستبکها يک ستاره بود. اين آلماني در مقابل خود تنها مرسدسبنز CLS را ميديد. پانامرا سال 2009 به بازارهاي جهاني معرفي و تقريباً همان ايام نيز وارد ايران شد. به نظر نميرسد هنوز هم خودرويي در ايران موجود باشد که از نظر آپشن ياراي برابري با ويرايش فول اين پورشه را داشته باشد. نسل اول پانامرا از 2010 تا 2013 تقريباً در تمام مدلهايش به بازار ايران آمد. مدلهاي پايهاي اين خودرو پيشرانه 6 سيلندر داشتند و ديفرانسيل عقب بودند درحاليکه پانامرا 4S از پيشرانه 8 سيلندر و پانامرا توربو از پيشرانه 8 سيلندر توربو (مشابه کاين توربو) بهره ميبرد. ضمن اينکه سيستم محرکه هردو نيز از نوع دو ديفرانسيل بود. حقيقت اين است که اين پورشه با قيمت کهکشانياش هنوز هم مشتريان پر و پا قرصي دارد.