لامبورگینی میورا فیلم «The Italian Job» بازسازی شد
زوميت/ واحد بازسازي لامبورگيني، بهتازگي خودروي ميوراي نارنجيرنگ استفادهشده در فيلم شغل ايتاليايي را بازسازي کرده است. اگر نسخه اصلي فيلم The Italian Job را ديده باشيد، حتما صحنه ابتدايي فيلم و حضور لامبورگيني ميوراي نارنجيرنگ را به خاطر داريد. شرکت لامبورگيني بهتازگي اعلام کرده که ميورا حاضر در صحنه ابتدايي اين فيلم را بازسازي کرده است. اين مدل با خودرويي که در فيلم از بالاي کوه به پايين پرتاب شده و به داخل رودخانه ميافتد، متفاوت است. آن خودرو يک نمونهي ديگر بود که لامبورگيني براي شرکت پارامونت فراهم کرده بود. مدل مذکور قبلتر تصادف کرده بود و بهترين گزينه براي صحنه حادثه در فيلم محسوب ميشد. البته نمونههاي تصادفي از لامبورگيني ميوراي افسانهاي هم امروزه قيمت بالايي دارند. مدل مورد بحث ما، لامبورگيني ميورا P400 با شماره شاسي 3586 است که توسط روسانو برازي در نقش راجر بِکِرمَن و انزو موروزي بهعنوان بدلکار صحنه تعقيب و گريز رانده شده است. در ويديوي آخر متن، صحنه ابتدايي فيلم شغل ايتاليايي با حضور اين خودروي جذاب به نمايش درخواهد آمد. وظيفه اعتبارسنجي و بازسازي اين نمونه برعهده واحد بازسازي شرکت لامبورگيني با نام پولو استوريکو (Polo Storico) بوده است. ميورا استفادهشده در فيلم پس از پايان فيلمبرداري به شخصي در شهر رم فروخته ميشود و از آن زمان تاکنون چند دست چرخيده ميشود. شرکت لامبورگيني اين خودرو را در کلکسيون کايزر واقع در شهر وادوز، پايتخت کشور ليختناشتاين پيدا کرده است. متخصصان لامبورگيني پس از بررسي مستندات خودرو، آرشيو کارخانه و بدنه خودرو اطمينان حاصل ميکنند که اين خودرو همان نمونهي استفادهشده در فيلم است. تنها تفاوتي که بين خودروي بازسازيشده و نمونهي اصلي در فيلم وجود دارد، رنگ روکش صندليها است. متخصصان تيم بازسازي لامبورگيني صندليهاي تيرهرنگ اصلي را با روکشهاي سفيد تعويض کردهاند، زيرا اعتقاد دارند که روکش سفيد در مقايسه با رنگ تيره، ظاهر جذابتري به خودرو ميبخشد. در آن زمان وقت کافي براي تعويض پشتسريها وجود نداشته است، به همين دليل در صحنههاي فيلم آنها را با رنگ سفيد مشاهده ميکنيم. انزو موروزي ميگويد: در آن زمان يک مدل لامبورگيني ميورا P400 با رنگ دلخواه، فرمان چپ و روکش چرمي صندلي در خط توليد وجود داشت. ازنظر ظاهري اين خودرو با نمونهي تصادفي در فيلم شباهت زيادي داشت، بنابراين از آن خودروي براي فيلمبرداري استفاده کرديم. تنها چيزي که ما را نگران ميکرد، صندليهاي سفيدرنگ بود؛ بايد خودرو را با همان ظرافت اوليه و دستنخورده به سنت آگاتا بازميگردانديم. بنابراين از آنها خواستم تا صندليهاي اصلي را با صندليهاي تيرهرنگ تعويض کنند. تنها پشتسريها به رنگ سفيد باقي ماندند که در ميورا، به شيشه پشتي بين کابين و پيشرانه نصب شدهاند. از آنجاييکه زمان کافي براي تعويض پشتسريها وجود نداشت، ميتوانيد آنها را در صحنههاي فيلم با رنگ سفيد مشاهده کنيد.