خودرو بانک/ اوپل کورسا به عنوان هاچ بک راهبردی این شرکت آلمانی، در نسل بعدی خود از پیشرانه ای الکتریکی استفاده خواهد کرد. چندین ماه پیش از برگزاری نمایشگاه فرانکفورت، اوپل کورسا F به طور کامل معرفی شد تا این شرکت از رقابت در الکتریکی سازی خودروها عقب نماند. اوپل کورسا F از لحاظ ظاهری با نسل فعلی اوپل کورسا تفاوتی ندارد، اما پیشرانه آن به الکتریکی تغییر یافته است.

درج علامت Corsa eبر روی رینگ ها، ممکن است کمی گیج کننده باشد، چرا که باید اوپل کورسا F و اوپل کورسا E تفاوت هایی وجود داشته باشد. اما این خودرو به کلی با مدل قبلی خود تفاوت دارد. در حقیقت اپل سعی دارد تمام اشتراکات مابین اوپل کورسا و پژو 208 را از بین ببرد. مطابق اخبار و اطلاعات منتشر شده، اوپل کورسا F از سال پیش آماده عرضه به بازار بود، اما اوپل دریافت که این هاچ بک، به اندازه کافی خوب نیست و بیش از حد شبیه به پژو 208 است، پس مدتی زمان را صرف نمود تا تغییرات بیشتری در آن اعمال نماید.

اطلاعات منتشر شده نشان میدهد که اپل کورسا 2020 ، طول 4.06 متری و فاصله بین دومحور 2.54 متری دارد که نسبت به نسل قبلی، 28 میلی متر افزایش یافته است. همچنین ارتفاع خودرو 48 میلی متر کاهش یافته و ظرفیت صندوق عقب نیز به 309 لیتر افزایش یافته است. همچنین با استفاده از پلتفرم CMP و ساختار موتورهای آلومینیومی پژو، وزن نسل جدید اوپل کورسا تا 108 کیلوگرم سبک تر شود. علاوه بر پیشرانه الکتریکی، موتورهای 1.2 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی نیز قابل سفارش هستند. گیربکس هشت سرعته نیز بهبود یافته و عملکرد سریعتری از نسل پیشین دارد.

در روز چهارم ژوئن، مدل الکتریکی اوپل کورسا F نیز وارد خط تولید خواهد شد. این مدل از نظر فنی اشتراکات زیادی با پژوهای الکتریکی دارد و همانند آنها، 136 اسب بخار قدرت تولید می کند، ظرفیت باتری های آن نیز 50 کیلووات ساعت بوده و برد آن حداکثر 340 کیلومتر است. در زمینه امکانات و آپشن ها، اوپل به سراغ داشبورد پژو 3008 رفته و قسمت های زیادی را به درون اوپل کورسا F انتقال داده است. چراغ های LED دوگانه، کاپوت کوچک و ستون C مشابه با پژو 208 ، از ویژگی های بارز ظاهری اوپل کورسا F هستند.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید