عصر خودرو/ تيونر G-Power با افزايش قدرت مرسدس AMG GT R در چهار سطح، اين مدل را بيش از پيش به خودروهاي عضلاني شبيه کرده است.
دومين مدل مستقل مرسدس AMG پس از SLS يک مدل اسپرت فوق جذاب و با قابليتهاي فوقالعاده است که با پسوند R شکوه آن کامل ميشود. اين خودرو اسپرت حجيم از پيشرانه توربوشارژ دوقلو 4.0 ليتري به همراه هشت سيلندر، قدرت 577 اسببخار و 700 نيوتنمتر گشتاور استفاده ميکند. مرسدس AMG GT R تقريبا نزديکترين تعريف را از يک خودرو عضلاني آلماني ارائه ميدهد.
مرسدس با پيشرانهاي که براي GT R درنظر گرفته رکوردهايي خوبي بهجاي گذاشته است، اين مدل از صفر تا 62 مايل در ساعت (100 کيومتر بر ساعت) را در 3.6 ثانيه طي ميکند همچنين رکورد نهايت سرعت آن به 198 مايل در ساعت (318 کيلومتر بر ساعت) ميرسد. هرچند اين ارقام کاملا درخور مدلي جذاب مانند مرسدس AMG GT R هستند، اما با اين وجود خيليها اعتقاد دارند که خودروهاي عضلاني اسپرت بايد از سرعت و قدرت بيشتري بهره ببرند، نمونه اين خودروها در توليدات برندهاي آمريکايي مانند فورد موستانگ، دوج چلنجر و شورولت کامارو ديده ميشود، اما مرسدس به يک سرعت و قدرت متعادل در خودروهاي خود قانع است.
اما زماني که مرسدس دست به کار نميشود، تيونرها ميتوانند مردم را به خواسته خود برسانند، به همين جهت تيونر مطرح آلماني G-Power با عرضه نسخه جديدي از AMG GT R، طرفداران اين مدل را به خواسته خود رساند. مدل G-Power مرسدس AMG GT R در چهار نسخه توليد شده است. در نسخه اول با افزايش قدرت خروجي پيشرانه هشت سيلندره، قدرت از 577 به 789 اسببخار و گشتاور نيز تا 850 نيوتنمتر ارتقاء پيدا کرده است.
از ديگر ويژگيهاي اين نسخه جذاب ميتوان به پمپ سوخت مسابقهاي، پيستونهاي بهينه شده با فشردهسازي کاهش يافته، توربوشارژ اصلاح شده با توربين بزرگتر و سيستم انتقال هفت سرعته کلاچ دوگانه خودکار اشاره کرد. همچنين يک نسخه ديگر با قدرت 740 اسببخار و 800 نيوتنمتر گشتاور نيز با تغييرات نرمافزاري برروي همان مدل اصلي نيز براي کساني که 789 اسببخار را بيش از حد ميدانند در نظر گرفته شده است.
اما در نسخه سوم از پيشرانه 4.0 ليتري هشت سيلندره با 681 اسببخار قدرت و 770 نيوتنمتر گشتاور استفاده شده است. در نسخه چهارم نيز با استفاده از همان مشخصههاي فني، قدرت به 641 اسببخار و گشتاور به 750 نيوتنمتر کاهش يافته است.
بازار