افت ۳۰ درصدی صنعت خودروسازی در آمریکا
ايسنا/ به گفته تحليلگران، صنعت خودروسازي ايالات متحده آمريکا تا سال ۲۰۲۲ ميلادي شاهد يک افت و کاهش ۳۰ درصدي خواهد بود. جان مورفي به عنوان يکي از تحليلگران ارشد فعال در بانک آمريکا مريل لينچ با بررسي دقيق آمار و ارقام مربوط به فروش و سرمايه گذاري خودروسازان آمريکايي به تازگي دريافته و اعلام کرده است که صنعت خودروسازي در اين کشور پهناور تا سال ۲۰۲۲ ميلادي، يک افت و کاهش ۳۰ درصدي را تجربه خواهد کرد. اين در حاليست که بسياري ديگر از کارشناسان و تحليلگران نيز پيشتر برآورد و اعلام کرده بودند که سرمايه گذاري بر روي توسعه خودروهاي پاک و دوستدار محيط زيست همچون وسايل نقليه الکتريکي، هيبريدي و پلاگين هيبريدي جلوي حرکت رو به جلو، درآمدزايي و سودآوري شرکتهاي خودروسازي در جهان را خواهد گرفت و به عبارتي ديگر ترمزي براي خودروسازان بزرگ به شمار خواهد آمد چراکه آنها مجبور خواهند بود وقت و هزينه بيشتري را صرف توسعه و توليد خودروهاي جديد برقي و هيبريدي کنند که از فناوريهاي متفاوت و کاملاً نويني بهره ميبرند و تمرکز آنها بر خط توليد خودروهاي بنزيني و ديزلي کنوني را مختل خواهد کرد. از طرفي ديگر، جنگ تجاري چين و آمريکا نيز مزيد بر علت شده و بسياري از خودروسازان برتر جهان را با مشکلات متعددي در زمينه فروش محصولات خود مواجه ساخته است. بر اساس گزارشي که در وب سايت detroitnews آمده است، وي با بيان اينکه خودروسازان بايد براي توسعه و توليد خودروهاي خودران و الکتريکي خود را آماده سازند و بدانند که بازگشت سود و سرمايه آنها ممکن است چند سال به طول بيانجامد، برآورد و اعلام کرد که ضريب نفوذ خودروهاي برقي و پاک تا سال ۲۰۲۵ ميلادي تنها پنج درصد و تا سال ۲۰۳۰ ميلادي تنها ۱۵ درصد خواهد بود و اين بدان معناست که خودروسازان بزرگ جهان عليالخصوص آمريکاييها همچون جنرال موتورز و فورد احتمالاً با کاهش و افت شديدتري نسبت به سايرين روبرو شوند. بسياري از کشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و کاهش ميزان انتشار آلايندهها و گازهاي گلخانهاي و حفظ بيشتر محيط زيست، خودروهاي تمام الکتريکي و برقي را به توليد انبوه برسانند. افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاک، موجب شده است شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامههاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند. دولتهاي بسياري همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مکزيک، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند که قصد دارند به منظور جلوگيري از آلودگي هوا، حفظ محيط زيست و کاهش دماي کره زمين، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتاً تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدوداً دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.