دردسر استفاده رانندگان از سیستم اتوپایلوت تسلا
خودرو بانک/ براساس نتايج پژوهشي که اخيرا صورت گرفته، استفاده مکرر رانندگان از سيستم اتوپايلوت تسلا ، موجب مي شود تا آنها دچار تصور اشتباهي از نحوه کارکرد اين سيستم شوند و در مورد توانايي هاي سيستم اتوپايلوت تسلا بيش از حد خوشبين باشند. اين افراد تکنولوژي هاي کمکي تسلا را بيش از حد قدرتمند تصور مي کنند و به اين دليل، ممکن است در هنگام رانندگي مشکلات قابل توجهي براي خود و ديگران رقم بزنند. اين تحقيقات توسط موسسه ايمني بزرگراه هاي ايالات متحده صورت گرفت و در آن پنج دستيار هوشمند راننده که در محصولات تسلا به چشم مي خورند، مورد بررسي قرار گرفتند. در اين پژوهش سه سيستم مطرح اتوپايلوت فعال در خودروهاي امروزي، يعني سوپر کروز، دستيار کمکي در ترافيک و اتوپايلوت تسلا به وسيله پرسشنامه، مورد بررسي قرار گرفتند. از ميان 2000 راننده که مالک خودروهاي خودران بودند، تنها تعداد اندکي از مالکين در مورد توانايي هاي سيستم هاي خودران وسيله نقليه خويش اطلاعات داشتند. بخش ديگري از سوالات، مربوط به عملکرد سيستم خودران در زماني بود که راننده چرت ميزند و دست هاي خود را از روي فرمان بر مي دارد. اکثر مالکاني که مورد بررسي قرار گرفتند، اعتقاد داشتند سيستم اتوپايلوت به خوبي وظايف خود را انجام مي دهد و در مورد آن، هيچگونه تفکر منفي نداشتند. 48 درصد از پاسخ دهندگان، گفته اند که سيستم اتوپايلوت تسلا در هنگامي که دستان آنها از فرمان جدا مي شود، بدون مشکل به فعاليتش ادامه مي¬دهد. در مقابل، اين رقم براي ProPilot Assist که در خودروهاي نيسان به کار گرفته مي شود، 33 درصد است و در مورد سيستم هاي ديگر، به کمتر از 30 درصد تنزل مي يابد. همچنين شصت درصد از مالکان تسلا، عنوان کرده¬اند هنگامي که سيستم اتوپايلوت خودرو آنها فعال است، چرت مي زنند. اين رقم در مورد سيستم هاي خودران ديگر، به زحمت به سه درصد مي رسد. تاثير اين مطالعه بر هويت برند خودروسازان، بسيار تاثيرگذار خواهد بود، هر چند تسلا هيچگاه از مشتريان نمي خواهد تا با فعال کردن سيستم خودران، فيلم تماشا کنند يا ناخن هاي خود را کوتاه کنند. با توجه به آنکه سيستم اتوپايلوت تسلا بسيار بيشتر در معرض توجه قرار دارد، انتشار اخبار منفي بيشتر به وجهه آن آسيب مي رساند، در صورتي که انتشار اين اخبار منفي براي سيستمي همچون Traffic Jam Assist اهميت چنداني ندارد