عصر ايران/ "ونير" را مي توان يک سبک متفاوت در صنعت موتورسيکلت محسوب کرد زيرا هدف و اولويت اصلي آن ترکيب طراحي مدرن و زيباشناسي کلاسيک است.
استفانو ونير يکي از نام هاي معتبر و تحسين شده در صنعت موتور سيکلت است که به رغم سابقه کوتاه حضور در ميدان رقابت با ديگر فعالان اين حوزه، توانسته پله هاي ترقي را با سرعت زيادي طي کند. اين طراح و علاقه مند به دنياي موتورسيکلت، کار و کسب خود را با نام ونير موتورسايکلز طي سال 2012 در نيويورک راه اندازي کرد.
اما ونير را مي توان يک متفاوت در صنعت موتورسيکلت محسوب کرد زيرا هدف و اوليت اصلي آن ترکيب طراحي مدرن و زيباشناسي کلاسيک است. دقيق تر بگوئيم؛ ونير همانند گاراژهاي شخصي سازي خودرو کار مي کند يعني يک موتور سيکلت مدل روز يا نمونه اي کلاسيک را انتخاب و آن پلتفرم را توسعه مي دهد تا يک محصول بازسازي شده با قوانين ونير را تحويل مشتري دهد. اين رويکرد موجب شده تا محصولات ونير بصورت توليد محدود و با دقت ويژه اي روانه بازار شوند.
اين کمپاني اخيرا مدل "وي اکس فالکونه" را روانه بازار کرده که حاصل مهندسي برپايه پلتفرم موتو گوتزي نووو فالکونه ميليتاره است که از سال 1969 تا 1976 روي خط توليد بوده است.
نووو فالکونه ميليتاره
ونير فالکونه اکس وي
ونير در اين پروژه تفسيري جديد از يک موتورسيکلت کلاسيک که سال 2020 روانه بازار خواهد شد را ارائه داده است. بدنه موتورسيکلت از آلومينيوم بازطراحي و ساخته شده است. از مهمترين تغييرات ديگر بايد به سيستم اگزوز اختصاصي از مَس موتو، تعويض کامل سيم کشي و قلب تپنده جديد براي اين موتورسيکلت اشاره کرد.
همچنين سيستم استارت الکتريکي و چراغ هاي ال ايي ديي جديد در جلو و عقب فالکونه جلب توجه مي کند.
يکي از کارهاي جالبي که ونير در رابطه با اين محصول مدنظر قرار داده به حفظ طراحي مينيمال داشبورد مربوط مي شود که در آن بخشي از کنترل هاي اصلي حفظ شده و تنها يک اسپيدومتر يا سرعت سنج ديجيتال به آن اضافه شده تا ترکيبي زيبا از طراحي کلاسيک و مدرن يکجا جمع شود.
رنگ زغالي مات براي اين پروژه انتخابي هوشمندانه در انتقال هرچه بهتر پيام طراحي فالکونه وي اکس بوده است.
از ديگر پروژه هاي ونير مي توان به موارد زير اشاره کرد:
موتو گوتزي کاليفرنيا 1400
موتو گوتزي وي7 (تراکتور04)
کاگيوا گرن کنيون 900
دوکاتي 999 آر
کاوازاکي کي زد 1000 ال تي دي
بازار