دنیای اقتصاد/ آمار فروش خودروهای پرطرفدار در ژاپن نشان می‌دهد که شهروندان این کشور تمایل بیشتری به خرید از خودروها و برندهای ژاپنی دارند. مجموع خودروهای فروخته شده در ژاپن در نیمه نخست سال‌جاری میلادی دو میلیون و ۷۵۳ هزار و ۴۱۹ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن‌که دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۴۷۸ دستگاه بوده، ۸/ ۰ درصد رشد داشته است. شرکت تویوتاموتورز موفق شده است با یک رشد ۴/ ۴ درصدی و اختصاص جایگاه نخست در جدول پرفروش‌ترین برندهای خودرو در ژاپن، در نیمه نخست سال‌جاری میلادی ۷۹۹ هزار و ۵۵۲ دستگاه خودرو به فروش برساند؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۷۶۵ هزار و ۷۸۳ دستگاه بوده است. شرکت هوندا نیز در این بازه زمانی در سال گذشته ۳۸۵ هزار و ۷۴۲ دستگاه فروخته است که با ۶/ ۴ درصد رشد به ۴۰۳ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودرو رسیده است. سوزوکی نیز به‌عنوان سومین برند پرطرفدار در میان شهروندان ژاپنی، با ۱/ ۱ درصد رشد، میزان فروش خود را در نیمه نخست ۲۰۱۹ به ۳۷۸ هزار و ۴۰ دستگاه رساند.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید