ایمان ژاپنیها به خودروهای داخلی
دنياي اقتصاد/ آمار فروش خودروهاي پرطرفدار در ژاپن نشان ميدهد که شهروندان اين کشور تمايل بيشتري به خريد از خودروها و برندهاي ژاپني دارند. مجموع خودروهاي فروخته شده در ژاپن در نيمه نخست سالجاري ميلادي دو ميليون و ۷۵۳ هزار و ۴۱۹ دستگاه بوده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آنکه دو ميليون و ۷۳۲ هزار و ۴۷۸ دستگاه بوده، ۸/ ۰ درصد رشد داشته است. شرکت تويوتاموتورز موفق شده است با يک رشد ۴/ ۴ درصدي و اختصاص جايگاه نخست در جدول پرفروشترين برندهاي خودرو در ژاپن، در نيمه نخست سالجاري ميلادي ۷۹۹ هزار و ۵۵۲ دستگاه خودرو به فروش برساند؛ اين در حالي است که در مدت مشابه سال گذشته اين رقم ۷۶۵ هزار و ۷۸۳ دستگاه بوده است. شرکت هوندا نيز در اين بازه زماني در سال گذشته ۳۸۵ هزار و ۷۴۲ دستگاه فروخته است که با ۶/ ۴ درصد رشد به ۴۰۳ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودرو رسيده است. سوزوکي نيز بهعنوان سومين برند پرطرفدار در ميان شهروندان ژاپني، با ۱/ ۱ درصد رشد، ميزان فروش خود را در نيمه نخست ۲۰۱۹ به ۳۷۸ هزار و ۴۰ دستگاه رساند.