نماد آخرین خبر

سراتو 2019 سدان با کیفیت کیا

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
عصر ايران/مديران کمپاني کيا نيز همواره از سراتو به عنوان يک سدان "باکيفيت" خوش قيمت حمايت کرده اند تا تجربه سواري با خودروي خوب براي اقشار مختلف فراهم شود؛ هر چند اين معادله شامل بازار ايران نمي شود! محصولات خط توليد سراتو در کياموتورز را بايد يکي از پرمخاطب ترين بخش هاي اين کمپاني کره اي دانست زيرا در گروه قيمتي عرضه مي شود که بخش بيشتري از مشتريان را با خود همراه مي کند. مديران کمپاني کيا نيز همواره از سراتو به عنوان يک سدان "باکيفيت" خوش قيمت حمايت کرده اند تا تجربه سواري با خودروي خوب براي اقشار مختلف فراهم شود؛ هر چند اين معادله با قيمت هاي جديد ديگر شامل بازار ايران نمي شود! گفتني است که نسل دوم سراتو در ايران مورد استقبال قرار گرفت و توليد داخلي آن نيز آغاز شده بود. کمپاني کيا در مدل 2019 سدان سراتو نسل چهارم خودرويي را به مشتري ارائه مي کند که مي تواند يک دلبر آهني تمام عيار باشد. اگر نگاهي کوتاه به طراحي اين محصول داشته باشيد به سرعت متوجه اشتراک و ارتباط آن با استينگر مي شويد که يکي از خاص ترين خودروهاي توليدي کيا است. گرايش به سمت طراحي استينگر در سراتو 2019 را مي توانيم يک اتفاق بسيار خوب بدانيم يا آنکه بهتر بگوئيم کيا اين الهام گيري را بسيار خوب انجام داده است؛ طوريکه لباس استينگر در نماي جلوي خودرو به خوبي بر تن اين سراتو نشسته است! نماي ظاهري هنگامي که روبروي سراتو 2019 قرار مي گيريم، تکامل طراحي را به خوبي مي توان درک کرد و البته احساس رضايتي در مخاطب شکل مي گيرد که يک محصول اقتصادي؛ اينچنين مورد توجه مديران کمپاني قرار داشته تا بهتر از قبل باشد و اين يعني احترام به مشتري! که قطعا احساس دلچسبي خواهد بود. اولين چيزي که چشمان شما را شکار مي کند گريل(جلوپنجره) با طراحي به اصطلاح بيني ببري آن است. در امتداد طرفين اين گريل چراغ هاي جلو به بهترين شکل ممکن قرار گرفته اند تا سراتو يک ظاهر تهاجمي داشته باشد. بامپر جلو از بخش هاي عبور هواي زيبا و خوش فرم زير گريل و چراغ ها تشکيل شده که بازهم نمي توان ايرادي را متوجه آن دانست. در نماي جانبي ماجراجويي خاصي در طراحي مشاهده نمي شود و همه چيز براي يک سدان کوچک استاندارد به نظر مي رسد. اما هنگامي که به بخش عقب سراتو مي رسيم با يک منظره جديد روبرو مي شويم که ديگر از آن سادگي نسل هاي دوم و سوم اين خودرو فاصله گرفته و بازهم بايد آنرا يک طراحي متفاوت براي اين خودرو بدانيم.( سراتو در برخي بازارها ازجمله آمريکا شمالي با نام Forte عرضه مي شود به همين دليل در برخي تصاوير ممکن است اين نام را روي بدنه خودرو مشاهده کنيد) در اين قسمت کيا سراغ يکي ديگر از محصولات خود رفته تا نشود اين سراتو را کاملا يک استينگر اقتصادي و کوچک دانست! بخش عقب خودرو دي ان اي مشترک با رندرهاي اپتيما دارد. اين چراغ هاي زيبا با بامپر يکپارچه به خوبي هماهنگ شده که بايد ديفيوزر و چراغ اي روي بامپر را نيز بدان اضافه کنيم که در مجموع شکل مناسبي به اين قسمت از خودرو داده اند. تغييرات شاسي شاسي سراتو 2019 تغيير محسوسي با مدل قديمي تر نداشته است تنها يک افزايش 80 ميليمتري در طول گزارش شده که در نهايت طول خودرو را به 4640 ميليمتر رسانده است. فاصله بين دو محور نيز همانند مدل قبلي 2700 ميليمتر است. براي سراتو در مدل 2019 افزايش ارتفاع گزارش شده که هم اکنون ارتفاع خودروي مذکور برابر با 1440 ميليمتر است. همچنين حجم صندوق عقب از 482 ليتر به 502 ليتر افزايش داشته است. کابين و امکانات هوشمند کيا برنامه هاي مفصلي براي اين بخش از سراتو در مدل 2019 داشته و حقيقتا ويژگي هايي را لحاظ کرده که حتي در خودروهاي بزرگتر و گرانتر برندهاي رقيب نيز مشاهده نمي شوند. هنگام ورود به کابين اولين موردي که جلب نظر مي کند کيفيت بالاي مواد استفاده شده در بخش هاي مختلف است. مواد نرم در پنل دربهاي جلو و استراحتگاه بازويي حس خوبي را به سرنشين منتقل مي کند دقيقا عکس آن چيزي که از مواجهه با يک کنسول سخت با پلاستيک بي کيفيت وجود دارد. بخش هاي پلاستيکي داشبود در ترکيب با چرم مصنوعي و تريم فلزي يک کابين نسبتا سطح بالا را پيش روي مشتري قرار داده است. اينجا بازهم مي توان سخاوت کيا در طراحي يک محصول اقتصادي را مشاهده کرد. براي نمونه توجه اي به جزئيات فرمان داشته باشيد! براحتي مي شد يک فرمان ساده تر که هزينه پايين تري در توليد داشته باشد را جايگزين اين نمونه کرد ولي سراتو 2019 در اين زمينه نيز سربلند است. طراحان کره اي براي کابين سراتو 2019 دوباره سراغ استينگر رفته اند، از اين رو داخل کابين سراتو شباهت هاي زيادي با خودروي مذکور دارد. صندلي ها در رديف جلو و عقب بسيار راحت هستند و فضاي سر و پاها به خصوص در رديف عقب متناسب با سرنشين بزرگسال طراحي شده بنابراين مشتريان گرفتار يک فضاي تنگ و غيرکاربردي نخواهند بود. صندلي هاي عقب داراي قابليت تاشدن هستند که مي توان براي حمل بار يا اسباب از اين ويژگي استفاده کرد. براي کنسول جلو از يک نمايشگر لمسي (تبلت شکل) 8 اينچي استفاده شده که با سامانه هوشمند اپل کار پلي و اندرويد اوتو هماهنگ است. راننده با استفاده از اين نمايشگر مي تواند تنظيمات و اطلاعات مورد نظر خود را اعمال و دريافت کند. در سراتو 2019 سه مدل رانندگي بصورت گزينه قابليت انتخاب دارند. مدل کامفورت، اکو و اسپرت. سراتو 2019 از منظر عرضه در بازار جهاني مدل هاي بسيار متنوعي دارد. اين خودرو بطور کلي در سه تيپ عرضه مي شود با نام هاي S، EX و LX که از منظر امکانات رفاهي و تجهيزات هوشمند اختلاف هاي زيادي با يکديگر دارند. امکانات استاندارد يا پايه براي هر سه تيپ شامل نمايشگر لمسي که بدان اشاره شد، تنظيمات دوگانه سيستم تهويه داخلي، بلوتوث داخلي، آينه هاي برقي با گرمکن، سامانه کمکي حرکت بين خطوط و سيستم ترمز اضطراري خودکار مي شود. در تيپ ايي اکس صندلي هاي چرمي مجهز به گرمکن و تهويه براي رديف جلو، تنظيم 10 حالته برقي صندلي راننده، استارت دکمه اي، سيستم نظارت بر نقاط کور ديد راننده و سنسورهاي هشدار درنظر گرفته شده است. امکانات ديگري نيز مانند رينگ هاي آلومينيومي، درب صندوق اتوماتيک، رنگ خاص، اسپويلر عقب، سامانه تشخيص عابر، رهياب و کروز کنترل نيز قابل سفارش هستند. اين خودرو يک مدل با نام لانچ اديشن هم دارد که تمامي آپشن هاي سفارشي در آن حاضر هستند. علاوه بر اين سيستم صوتي هارمن کاردون، شارژر بي سيم و امکانات ايمني بيشتر نيز در اين مدل قرار داده شده است. قيمت اين مدل به 30 هزار دلار نزديک مي شود. موتور کيا سراتو 2019 با توجه به بازار هدف از چند نمونه موتور استفاده کرده است. تپنده 4 سيلندر 1.6 ليتري با 128 اسب بخار خروجي و گشتاور 154 نيوتن متر، نمونه 2 ليتري 4 سيلندر با خروجي 147 اسب بخار و گشتاور 179 نيوتن متر و البته نسخه 1.6 ليتري توربوشارژ جي تي با خروجي 204 اسب بخار و گشتاور 265 نيوتن متر. بازهم با توجه به تيپ سراتو، از جعبه دنده 6 سرعته دستي و همچنين جعبه دنده سي وي تي در مدل 2019 اين خودرو استفاده شده است. سي وي تي در رانندگي پرشتاب عملکرد خوبي را به نمايش گذاشته و در اين زمينه براي کيا تجربه موفقي براي نخستين تجربه حضور جعبه دنده سي وي تي محسوب مي شود. در بررسي عملکرد موتور 2 ليتري با جعبه دنده اتوماتيک سي وي تي ميزان مصرف سوخت اين خودرو براي هر 100 کيلومتر در شهر حدود 7.8 ليتر، جاده 5.9 ليتر و ترکيبي 6.9 ليتر گزارش شده است. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره