آخرین خبر/ خودروی مفهومی و الکتریکی آئودی ای-ترون جی‌تی به‌عنوان سومین محصول برقی آئودی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد.
آئودی از خودروی مفهومی e-tron GT در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. آئودی ای-ترون GT سومین مدل تمام الکتریکی این شرکت پس از شاسی‌بلند و مدل کراس‌اور اسپرت‌بک ای-ترون به شمار می‌رود. همانند سایر محصولات مفهومی، آئودی ای-ترون جی‌تی نیز در نمایش اولیه استتار شده است، اما این موضوع نمی‌تواند از کسب برخی جزئیات آن جلوگیری کند.

شبیه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس که در نقطه‌ی مقابل آن قرار دارد، آئودی ای-ترون GT به لحاظ فنی سدان نیست. در حقیقت این مدل مفهومی یک لیفت‌بک یا کوپه چهاردر با ظاهر طراحی اسپرت است. برای پی بردن به این نکته به خط سقفی شیب‌دار، حالت روبه‌پایین، دیفیوزر عقب بزرگ و حروف آئودی اسپرت توجه کنید. به‌نظر می‌رسد مفهومی برقی جدید توسط افرادی طراحی شده باشد که مسئول طراحی آئودی RS هستند، به این معنی که باید عملکرد قابل‌توجهی ارائه دهد.

آئودی جزئیات بیش‌تری همراه با تصاویر اولیه مفهومی ای-ترون GT منتشر نکرده است، اما گزارش Bild آلمان نشان می‌دهد که GT e-tron از همان پلتفرم توسعه‌یافته‌ی پورشه برای خودروی برقی تایکان (Taycan) استفاده می‌کند. بنابراین باید ببینیم که آیا عملکرد آن مشابه یا بیش‌تر از مدل پورشه می‌شود. این پلتفرم دارای فاصله‌محوری ۲۹۰ سانتی‌متر، طول ۴۹۷ سانتی‌متر، عرض ۱۹۵ سانتی‌متر و ۱۳۷ سانتی‌متر ارتفاع است. سقف آئودی ای-ترون GT از کربن ساخته می‌شود، در حالی‌ که سایر ساختار آن از آلومینیوم و فولاد است. این تصاویر همچنین شباهت بی‌نظیری با آخرین مدل آئودی A7 اسپرت‌بک دارد؛ شاید شکل چراغ‌ها و سپر کمی متفاوت باشد، اما شکل کلی و ظاهر خودرو اساساً‌ یکسان است.

با توجه‌ به گزارش فوق، آئودی ای-ترون جی‌تی قادر است در زمان ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین زمان شتاب‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر این مدل مفهومی هم ۱۲ ثانیه اعلام شده است، در حالی‌ که بیشینه سرعت آن به ۲۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. زمان استفاده از بیشینه سرعت به‌لطف‌ استفاده از سیستم خنک‌کاری پیشرفته تا حدود زیادی افزایش می‌یابد. محل قرارگیری باتری در کف خودرو قرار دارد و سیستم چهار چرخ فرمان نیز باعث فرمان‌گیری بسیار سریع می‌شود.

آئودی ادعا می‌کند که این خودروی مفهومی الکتریکی به‌لطف‌ بهره‌گیری از موتورهای سنکرون (synchronous motor) در محورهای جلو و عقب، قادر است ۵۸۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. قدرت تولیدی توسط سیستم تمام چرخ محرک کواترو (Quattro) به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

آئودی ادعا می‌کند که شعاع حرکتی ای-ترون GT به‌لطف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سیستم بازیابی خودکار انرژی ترمز می‌تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد. ترمزهای چرخ تنها زمانی عمل می‌کنند که راننده با شتاب بیش از ۰.۳ g ترمز بگیرد؛ اما زمانی‌که این اتفاق بیفتد، مفهومی آئودی ای-ترون جی‌تی دارای ترمزهای دیسک سرامیکی عملکردی برای توقف سریع است.

پکیج باتری لیتیوم یون ۹۰ کیلووات ساعت آئودی E-Tron GT به‌آسانی با استفاده از کابل یا روش القایی بی‌سیم شارژ می‌شود. به کمک پد بی‌سیم، خودروی الکتریکی با توان ۱۱ کیلووات در شب شارژ خواهد شد. با استفاده از شارژ سیمی، سیستم ۸۰۰ ولتی می‌تواند طی ۲۰ دقیقه باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کند که چنین مقداری برای طی حدود ۳۲۰ کیلومتر کافی است.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید