آخرین خبر/ عملکرد فنی و قدرت موتور بوگاتی شیرون اسپرت 2019 دچار دگرگونی و تغییر نشده است و تنها تغییر نسخه اسپرت در مقایسه با نسخه استاندارد مربوط به بهبود هندلینگ آن بوده است. این خودرو از یک پکیج هندلینگ جدید بهره می برد و مهندسان و متخصصان شرکت بوگاتی یک سیستم تعلیق محکم‌تر و سفتتر برای شیرون اسپرت در نظر گرفته‌اند.

دو سال بعد از رونمایی خودروی سوپراسپرت بوگاتی شیرون در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو در سال 2016 کمپانی بوگاتی نسخه Sport آن را در همان نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. این برند لوکس فرانسوی این خودرو را بدون تغییر در قدرت و مشخصات عملکردی، با هندلینگ و چابکی بهتر ارائه نموده است و به این منظور پکیج هندلینگ دینامیکی آن را بهبود بخشیده و وزن خودرو را به اندازه 18 کیلوگرم کاهش داده است. بنابراین، سرعت بوگاتی شیرون اسپرت در سرپیچها افزایش یافته و این خودرو پیست Nardo در جنوب ایتالیا را با 5 ثانیه زمان کمتر نسبت به بوگاتی شیرون طی نموده است. تفاوتهای اصلی بین نسخه اسپرت و نسخه استاندارد شیرون شامل طرح جدید چرخها و طرح اگزوز چهار لوله‌ای آن است. قیمت نسخه اسپرت این خودرو 2.65 میلیون یورو(حدود 2.8 میلیون دلار) است که با احتساب هزینه‌های حمل، گمرک و مالیات قیمت آن در بازار آمریکا به 3.26 میلیون دلار خواهد رسید. همچنین امکان انتخاب رنگ و تریم به صورت پکیج سفارشی برای مشتریان وجود دارد. طبق اعلام کمپانی قرار است تا پایان سال 2018 اولین سری از این خودروها به مالکانشان تحویل داده شوند.
استفان وینکلمن مدیر شرکت بوگاتی در خصوص این خودرو می‌گوید: "ما شیرون اسپرت را برای مشتریانی که می خواهند با خودروی سوپراسپرت خود تجربه سواری اسپرت‌تری داشته باشند، با افزایش عملکرد دینامیکی و شتاب جانبی در جاده‌های پر پیچ و خم، توسعه داده‌ایم. نکته ای که برای ما حائز اهمیت بوده است، عدم تغییر مشخصات منحصر به فرد شیرون است که شامل شتاب، عملکرد فنی و حداکثر سرعت در ترکیب با لوکس بودن و راحتی است."

به همین دلیل عملکرد فنی و قدرت موتور این خودرو دچار دگرگونی و تغییر نشده است و تنها تغییر نسخه اسپرت در مقایسه با نسخه استاندارد مربوط به بهبود هندلینگ آن بوده است. این خودرو از یک پکیج هندلینگ جدید بهره می برد و مهندسان و متخصصان شرکت بوگاتی یک سیستم تعلیق محکم‌تر و سفتتر برای شیرون اسپرت در نظر گرفته‌اند. تغییر تعلیق شامل برنامه جدید کنترل کمک فنرها است که به طور متوسط 10% سخت‌تر از شیرون استاندارد عمل می کند. همچنین سیستم فرمان پذیری این خودرو نیز بهبود یافته است که تنها در حالت رانندگی Handling Mode رخ می‌دهد که برای راننده از حالت رانندگی EB Mode به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. علاوه بر این تغییرات، دیفرانسیل محور عقب بهبود یافته و خودرو در حال حاضر دارای سیستم تعیین جهت دینامیکی گشتاور(DTV) می باشد که گشتاور را به صورت جداگانه به هر چرخ توزیع می کند و به طور خاص در هندلینگ و فرمانپذیری خودرو در سرپیچهای تند تأثیر می‌گذارد. یکی دیگر از بهبودهای این خودرو کاهش وزن به میزان 18 کیلوگرم بوده است که با کاربرد مواد و قطعات سبک‌تر انجام گرفته شده است.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید