پیکاپ چینی در ایران تولید می شود
پرشين خودرو/ پس از انجام مراحل آزمايشي کراس اوور جک اس4 در کرمان موتور، محصولي ديگر از برند جک در کرمان موتور ديده شد. هفته پيش بود که خبري مبني بر مشاهده جک اس4 در کرمان موتور را منتشر کرديم. خودرويي ديگر از برند جک در کرمان موتور حضور دارد که گويا مراحل تست و آزمايش هاي تطبيقي با ايران را طي مي کند. اين خودروي جديد، پيکاپ تي8 جک است که با توجه به کمبودهاي بازار خودروي کشور در اين سگمنت مي تواند به بازار مناسبي دست پيدا کند. در طراحي ظاهري اين خودرو المان هايي وجود دارد که بر جذابيت بصري اين خودرو افزوده است. جلو پنجره کرومي با خطوط افقي که داراي طراحي جديدي است در کنار خطوط روي کاپوت، سپر جديد و گرافيک چراغ هاي جلو، ظاهري خشن و عضلاني به اين خودرو بخشيده است. همچنين لوگوي اين شرکت با طراحي خاص آن براي خودروهاي پيکاپ، بر روي جلوپنجره اين خودرو نقش بسته است. خطوط روي درب ها و همچنين فلاپ هاي روي گلگير، رينگ هاي دو رنگ آلومينيومي و رکاب زير درب ها، ظاهر زيبايي را در نماي جانبي براي اين خودرو پديد آورده است. اين پيکاپ دو کابين،از نظر ابعادي داراي طول، عرض و ارتفاع به ترتيب 5325، 1880 و 1830 ميليمتري بوده و فاصله محوري 3090 ميليمتري آن، نويد فضاي کابين مناسبي را هم در رديف جلو و هم در رديف عقب مي دهد. همچنين ابعاد اتاق بار اين خودرو داراي فضاي نسبتا مناسبي است و به لطف محور عقب قدرتمند آن در کنار مشخصات فني مناسب، توان حمل بار به ميزان 900 کيلوگرم به صورت استاندارد را دارد که براي انواع مصارف شهري و بين شهري مناسب است. پيکاپ جک T8 با توجه به ويژگي هايي که دارد مي تواند گزينه جذابي براي علاقه مندان به آفرود نيز باشد. در زمينه آفرود پارامترهاي خاصي اهميت دارد که اين خودرو اين پارامترها را به خوبي برآورده کرده و به مشتريان ارائه مي کند. اين خودرو داراي زاويه حمله 30 درجه اي،زاويه فرار 22 درجه اي، قابليت پيمايش شيب 30درصدي و حداقل فاصله 210 ميليمتري از سطح زمين مي باشد. پيکايپ جک T8 از يک پيشرانه بنزيني 4 سيلندر خطي 2 ليتري مجهز به توربوشارژر بهره مي برد که توان توليد بيشينه قدرت 188 اسب بخار در دور موتور 5000 دور بر دقيقه و بيشينه گشتاور 290 نيوتن متر در دورهاي 1800 تا 4000 دور بر دقيقه را دارد. وظيفه انتقال قدرت توليدي پيشرانه به چرخ ها را يک جعبه دنده 6 سرعته دستي به عهده دارد که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو ارسال مي کند. سيستم تعليق به کار رفته در اين خودرو از نوع مستقل جناغي دوبل در جلو و سيستم غير مستقل فنر هاي تخت (سيستم تعليق رايج در پيکاپ ها) در عقب، مي باشد. هر چهار چرخ اين خودرو مجهز به ترمزهاي ديسکي بوده که به خوبي توان متوقف کردن اين خودرو را دارند. از ديگر ويژگي هاي اين خودرو مي توان به رينگ 18 اينچي آلومينيومي، طيف وسيعي از سيستم هاي ايمني، مخزن سوخت 76 ليتري و استاندارد آلايندگي يورو 5 اشاره کرد.