آخرین خبر/ AMR اولین نسخه از نسل جدید استون مارتین ونتیج است که با جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود.

نسل جدید استون مارتین ونتیج (Vantage) شاید از نظر طراحی به‌خصوص در نمای جلو منتقدهای زیادی داشته باشد، اما در بخش عملکرد فنی و فرمان‌پذیری یکی از بهترین محصولات خودروساز اصیل بریتانیا است.

به‌لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری تویین توربوشارژ که از آلمان و مهندس‌های AMG رسیده است، ونتیج جدید بیش از ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. گرندتورر خوش‌ساخت استون مارتین برای انتقال قدرت پیشرانه‌ی V8 به چرخ‌های عقب از جعبه‌دنده‌ی خودکار ZF استفاده می‌کند؛ بسیاری از طرفداران، نبود جعبه‌دنده‌ی دستی در ونتیج را یک نقص بزرگ می‌دانستند. اما حالا مدیران ارشد استون مارتین با نسخه‌ی AMR، به درخواست این افراد پاسخ داده‌اند.

ونتیج AMR از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دستی ساخت شرکت ایتالیایی Graziano استفاده می‌کند؛ نکته‌ی مهم این است که طرح تعویض دنده مشابه خودروهای مسابقه‌ای بوده و سطح اول دسته‌دنده به‌صورت دنده یک پایین-دنده عقب بالا است. دلیل استفاده از این طرح، استفاده از الگوی H شکل در تعویض دنده‌ها است تا دنده اول و عقب که استفاده‌ی زیادی در رانندگی تهاجمی و مسابقه ندارند، خارج از محدوده‌ی تمرکزِ راننده قرار بگیرند. استون مارتین از دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) جدید درکنار فناوری AMSHIFT هم استفاده کرده است تا دنده معکوس در بهترین حالت و بدون فشار اضافی به پیشرانه انجام شود.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید

فناورد
فناورد آگهی