طرح بی ام و برای تحت فشار قرار دادن مرسدس بنز
خودرو بانک/ رقابت بين دو برند مطرح آلماني، يعني بي ام و و مرسدس بنز، سابقهاي طولاني دارد و با توجه به اشباع شدن بازار اروپا و آمريکاي شمالي، هر دو خودروساز به دنبال فتح بازارهاي جديد براي افزايش سودآوري خود هستند. به گزارش خبرگزاري بلومبرگ، بي ام و يک طرح فشاري را براي در مضيقه قرار دادن مرسدس بنز تهيه کرده، که مطابق آن، هزينههاي ساخت خودروهاي جديد کاهش مييابند، در حاليکه تنوع محصولات افزايش مييابد. براساس اين طرح تهاجمي، که توسط مدير ارشد اجرايي در آستانه جدايي، هارالد کروگر تدوين شده، بي ام و در سه ماهه دوم سال جاري، موفق به کاستن از هزينههاي توليد بي ام و سري 3 شده و همچنين مخارج مربوط به راه اندازي خط توليد جديد اين شرکت در مکزيک، کاهش يافته است. به گفته کروگر، آنها توانستهاند در نيمه اول سال 2019 ميلادي، تفاوت بين دو برند مرسدس بنز و بي ام و را در بازار جهاني کاهش دهند و از نظر ارزش برند، در ماه ژوئن، از مرسدس بنز پيشي بگيرند. افزايش فاصله ميان فروش مرسدس بنز و بي ام و، به همراه حاشيههاي همراه آن، موجب شده بود که سيل عظيمي از انتقادات روانه مديريت اين خودروساز مونيخي شود. به همين علت، بي ام و با در پيش گرفتن يک راهبرد تهاجمي که توسط کروگر تدوين شده بود، توانست شکاف پيش آمده بين خود و مرسدس بنز را در اين سالها کاهش دهد. بي ام و وعده داده که با ادامه دادن اين مسير، سال آينده به خودروساز شماره يک آلماني تبديل شود. همکاريهاي گسترده بي ام و با ديگر خودروسازان، نظير همکاري با دايملر در بحث خودروهاي خودران، توسعه خودروهاي برقي در همکاري با جگوار لندروور و مشارکت با تاتا موتورز هند، بر سودآوري بي ام و در سالهاي آتي خواهند افزود.