جزئیاتی از نسل جدید هیوندای i10
زوميت/ نسل سوم هاچبک هيونداي i10 با تغييراتي در طراحي معرفي شد و پس از حضور در نمايشگاه خودرو فرانکفورت، تا نيمهي اول سال ۲۰۲۰ راهي اروپا ميشود. گزارشي نگرانکننده از اتوموتيو نيوز به خودروهاي کوچک فروختهشده در اروپا به اين موضوع اشاره ميکند که بهدليل مقررات سختگيرانهتر آلايندگي، درمعرض خطر حذف از سبد توليد قرار دارند و اين مقررات خودروسازان را مجبور ميکند مبلغ بيشتري براي ساختن خودروهاي کامپکت و شهري هزينه کنند. بنابراين، ساخت خودرو شهري متناسب با قوانين زيستمحيطي جديد، کاري دشوارتر از گذشته است. درحاليکه ممکن است نگرانيهاي اينچنيني در ميان خودروسازان وجود داشته باشد، هيونداي هنوز از توليد خودرو شهري دست نميکشد؛ زيرا اين شرکت خودروسازي کرهاي نسل سوم هاچبک هيونداي i10 را معرفي کرده است؛ مدلي که برخي آن را با کيا پيکانتو (Kia Picanto) مقايسه ميکنند. اخبار خوب و بدي دربارهي طراحي کوچکترين خودرو اين برند وجود دارد؛ اما شاهد پيشرفت چشمگير طراحي در مقايسه با مدل کنوني اين خودرو هستيم. هيونداي i10 اکنون بزرگتر بهنظر ميرسد، حتي اگر ابعاد آن تقريبا يکسان باقي مانده باشد. هيونداي i10 مدل ۲۰۲۰ اکنون ۲۰ ميليمتر عريضتر و بلندتر است؛ درحاليکه تا حد زيادي طول و فاصلهي محوري آن تغيير کرده است. بهطور کلي، هاچبک پنجدر و کوچک هيونداي ظاهر جذابتري از نسل قبل خود دارد و احتمالا در تيپ N Line با خروجيهاي اگزوز دوگانه، حتي بيشازاين موردپسند خواهد بود. تغييرات در کابين در مقايسه با مدل قبلي بسيار درخورتوجه هستند؛ زيرا بهروشني ميتوانيم ببينيم هيونداي قدمهاي زيادي در مسير درست براي بهبود طراحي آن برداشته است. روي داشبورد صفحهنمايش لمسي هشتاينچي براي سيستم سرگرمي و اطلاعاتي وجود دارد که پشتيباني از اپليکيشن اپل کارپلي و اندرويد اتو را دراختيار سرنشينان قرار ميدهد. علاوهبراين، برنامهي کاربردي جذابي براي گوشي هوشمند وجود دارد که به راننده اجازه ميدهد از راه دور به برخي از امکانات خودرو مانند تنظيمات سيستم تهويه دسترسي داشته باشد. ازنظر ايمني، هيونداي i10 مدل ۲۰۲۰ با سيستم ترمز اضطراري مجهز به قابليت تشخيص خودرو و حتي عابرپياده و سيستمهاي ديگر مانند هشدار انحراف از مسير و تشخيص خستگي راننده و تشخيص حد مجاز سرعت عرضه ميشود. زير کاپوت از پيشرانهي بنزيني سه سيلندر کوچک يکليتري با ۶۷ اسببخار قدرت و ۹۶ نيوتنمتر گشتاور استفاده ميشود و از توربوشارژر خبري نيست. مدل ديگر از پيشرانهي ۱.۲ ليتري با قدرت ۸۳ اسببخار و گشتاور ۱۱۸ نيوتنمتر استفاده ميکند. هر دو مدل به جعبهدندهي دستي پنجسرعته مجهز شده است؛ اما مشتريان ميتوانند با پرداخت هزينهي اضافي، جعبهدندهي خودکار را با همان تعداد دنده دراختيار داشته باشند. در آينده نيز، مدلي مجهز به پيشرانهي سه سيلندر گازسوز عرضه خواهد شد. هيونداي i10 جديد اولين نمايش عمومي خود را در نمايشگاه خودرو فرانکفورت جشن خواهد گرفت و قرار است تا نيمهي اول سال ۲۰۲۰، راهي کشورهاي اروپايي شود.