تست شتاب و ترمز پورشه تایکان روی ناو هواپیمابر
ديجياتو/ پورشه تايکان که چند روز قبل رونمايي شده توجه هاي زيادي را به خود جلب کرده کمپاني آلماني هم مدت ها است تلاش مي کند قابليت هاي اين خودرو برقي را به رخ بکشد. در يکي از چالش ها و کمي قبل از رونمايي، اشتوتگارتي ها تايکان را به عرشه ناو هواپيمابر برده اند تا تست حرکت از سکون تا 145 کيلومتر بر ساعت و توقف مجدد را اجرا کنند. رانندگي تايکان را «شي هولبروک»، راننده حرفه اي به عهده داشته. هولبروک در اين چالش موفق مي شود روي عرشه ناو هواپيمابرِ بازنشسته يو اس اس هورنت به سرعت 145.77 کيلومتر بر ساعت دست پيدا کند. سپس ترمزهاي سراميکي تايکان در حالي خودرو را متوقف مي کنند که تنها 9 متر به انتهاي کشتي باقي مانده است. تمامي اين ها تنها 10.7 ثانيه زمان مي برد. تايکان نيروي پيشران خود را از دو موتور برقي دريافت مي کند که در مجموع مي توانند 616 اسب بخار قدرت توليد کنند. البته در صورت فعال شدن بيش تقويت (Overboost) براي مدتي کوتاه خروجي در تايکان نسخه توربو به 671 و در نسخه توربو S به 750 اسب بخار افزايش مي يابد. حداکثر گشتاور تايکان توربو و توربو اس 850 و 1,050 نيوتن متر است. مدل توربو براي رسيدن به سرعت 96 کيلومتر بر ساعت تنها به 3.0 ثانيه نياز دارد در حالي که نسخه توربو اس در 2.6 ثانيه به اين سرعت دست پيدا مي کند. يک گيربکس دو سرعته که روي اکسل عقب نصب شده وظيفه انتقال نيرو به چرخ ها را به عهده دارد. حداکثر پيمايش مدل توربو و توربو اس هم به ترتيب 450 و 412 کيلومتر عنوان شده است. پورشه تايکان پورشه تايکان طراحي آيروديناميکي فوق العاده اي دارد و ضريب درگ آن تنها 0.22cd است. داخل کابين يک نمايشگر مرکزي 10.9 اينچي به چشم مي خورد و خريداران مي توانند يک نمايشگر اختصاصي نيز براي سرنشين کناري سفارش دهند. به گفته پورشه فضاي داخلي با تمرکز بر راننده طراحي شده و مي توان با استفاده از دستورات صوتي و گفتن عبارت «Hey Porsche» کنترل تجهيزات مختلف را به دست گرفت.