خودرو بانک/ همانطورکه می‌دانید خودروبانک در چند وقت اخیر، اقدام به تیونینگ اختصاصی خودروهای معمول بازار ایران کرده است. در این راه خودروهایی نظیر هاوال H2 و یا ام جی 360 زیر تیغ جراحی ما رفته بودند و از هر کدام از این خودروها با استقبال گسترده‌ای توسط شما مخاطبان عزیز شد.
حال در این قسمت به سراغ پژو 2008 ایکاپ رفته‌ایم. پژو 2008 یکی از خودروهای برجامی بود که سرنوشتی نافرجام داشت و حال ایران خودرو تنها به دنبال تولید و تحویل خودروهایی است که مدت‌ها است از زمان تحویل آن‌ها گذشته و اگر خاطرتان باشد، قیمت‌گذاری و پیش فروش این خودرو با حواشی زیادی نیز همراه بود. اما هر آنچه باشد پژو 2008 وارد بازار شده و یکی از خودروهای محبوب رده قیمتی خود است.
حال به سراغ تیونینگ خودروبانک روی این خودرو می‌رویم. خودرویی که همانند بعضی از محصولات تیون شده توسط شرکت پژو، نام GTi را روی آن گذاشته‌ایم. پژو 2008 نسخه GTi که فعلاً به صورت اختصاصی توسط خودروبانک معرفی شده، دچار تغییرات زیادی نسبت به مدل استاندارد شده است. قسمت جلوی این خودرو به کیت سپر شرکت Lumma مجهز است و چراغ‌های آن اگرچه از نظر طراحی فرقی نکرده اما در چراغ داخل آن نئون حلقه‌ای دور عدسی بکار رفته است. روی کاپوت جلوی خودرو نیز هود بکار رفته تا به هورسانی به پیشرانه کمک کند.

وقتی از کنار به خودرو نگاه کنید، باز هم بادی کیت Lumma به چشم می‌خورد. برای کامل‌تر شدن این تیونینگ، ارتفاع خودرو نیز به کمک سیستم تعلیق پنوماتیکی کمتر شده و از رینگ‌های لبه‌دار شرکت BBS به اندازه 17 اینچ و لاستیک‌های سایز 215 و فاق 40 روی آن استفاده شده است. البته این رینگ و لاستیک بکار رفته روی پژو 2008 نسخه GTi عادی نیستند و زاویه کمبر دارند که در بعضی از خودروهای تیون شده شهری مرسوم است.

در قسمت عقب خودرو به غیر کیت Lumma، تغییرات دیگری نیز روی آن بکار رفته است. در زیر سپر کیت اگزوز دو دهنه از شرکت HKS قرار داده شده که به تنفس بهتر موتور کمک می‌کند. همچنین بین دو اگزوز یک دیفیوزر نیز نصب شده که به جریان هوای زیر خودرو کمک می‌کند. البته یک اسپویلر ساده نیز در بالای شیشه عقب بکار رفته تا تغییرات این قسمت تکمیل شوند.
شیشه‌های بکار رفته روی این خودرو سولاریزه شده و در قسمت‌های مختلفی از جمله سپرها، لوگو برند کیت بکار رفته حک شده است.

به بخش فنی خودرو می‌رسیم. پژو 2008 در نسخه استاندارد به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند به کمک سیستم پرخوران توربوشارژ، حدود 163 اسب بخار و 240 نیوتن‌متر را تولید کند که عددهای بسیار خوبی برای یک کراس‌اوور جمع و جور شهری است. همچنین گیربکس بکار رفته روی این خودرو 6 سرعته خودکار است. در حقیقت این موتور برای استفاده شهری به خودی خود، خوب و کافی است اما با تعویض سیستم خروجی اگزوز، تغییراتی روی بوست توربو، تعویض منیفولدها و البته تغییراتی در ECU می‌توان این عدد را به مرز 190 اسب بخار رساند که برای این خودرو و استفاده شهری بیش از حد کافی به نظر می‌رسد.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید