بی ام و میتواند جگوار لندرور را از تاتا موتورز بخرد
زوميت/ تحليلگران پيشنهاد ميکنند با توجه به وضعيت موجود صنعت خودروسازي، بهتر است بيامو شرکت جگوار لندرور را از تاتاموتورز هند بخرد. دوران کنوني يکي از جالبترين دورهها براي صنعت خودرو است. موضوعات فعلي صنعت خودروسازي از مشکلات برگزيت تا کاهش فروش در چين، جايي که تنشهاي تجاري سود شرکتها را تحتتأثير قرار داده، متغير است. بااينحال، تحليلگران مؤسسهي سنفورد سي. برنشتاين معتقدند دو غول خودروسازي آلمان و انگليس راهي براي کمک به يکديگر دارند. بهگزارش اتوموتيونيوز، تنها راهحل آنها اين است که بيامو شرکت جگوار لندرور را از تاتا موتورز (Tata Motors) بخرد. مکس واربرتون، تحليلگر اين مؤسسه، در يادداشتي گفت: بيامو بيشازحد سرمايهدار است و حجم عظيمي از پول نقد دراختيار دارد؛ اما اين شرکت براي رشد محصول و برندهاي تجاري خود در محدوديت قرار گرفته است. جگوار لندرور هم ازنظر عملياتي و هم ازنظر اقتصادي به چالش کشيده شده است؛ اما ميتواند هزينههاي ثابت و متغير خود را با حمايت شريکي بزرگتر کاهش دهد. خريد جگوار لندرور با ۹ ميليارد پوند (۱۱.۲ ميليارد دلار) ميتواند ۲۰ درصد درآمد بيامو را افزايش دهد. همچنين، تقريبا يکچهارم به حجم توليد خودروساز باواريا کمک خواهد کرد. بااينحال، تاتاموتورز بايد براي فروش جگوار لندرور غرور خود را زير پا بگذارد. باوجوداين، قرارداد خريد بين بيامو و جگوار لندرور ميتواند ازنظر عاطفي نيز بسيار پيچيده باشد؛ بدينترتيب که بيامو قبلا در دههي ۱۹۹۰ مالکيت لندرور را دراختيار داشت؛ يعني دورهاي که ميتوان آن را يکي از دورههاي پرتنش خودروساز باواريا قلمداد کرد و هنوزهم مديراني در مونيخ پيدا ميشوند که تجربهي تلخ مديريت لندرور را درک کرده باشند. بيامو هماکنون حدود ۱۴ ميليارد دلار پسانداز از سرمايهگذاري را هدف گرفته است؛ درحاليکه برنامهي پسانداز جگوار لندرور، تنها به ۲.۵ ميليارد پوند (۳.۱ ميليارد دلار) ميرسد و شرکت انگليسي قصد دارد ۴،۵۰۰ نفر از کارکنانش را تعديل کند. گفتني است اين دو شرکت اخيرا تصميم گرفتهاند درزمينهي توسعهي نسل جديد سيستمهاي محرکه برقي همکاري کنند. کلاوس فروهليش، عضو هيئتمديرهي بيامو، اوايل تابستان امسال در اين زمينه گفت: با جگوار لندرور شريکي پيدا کرديم که نيازهاي آنها براي نسل آيندهي سيستمهاي محرکهي برقي بهطور درخورتوجهي با ما مطابقت داشته باشد. با همکاري يکديگر اين فرصت را داريم تا با کوتاهکردن زمان توسعه و آوردن سريعتر خودروهاي الکتريکي و فناوريهاي پيشرفته به بازار، بهطور مؤثرتري براي رفع نيازهاي مشتري اقدام کنيم.