چرخان/ خودروهاي کلاسيکي که در جهان وجود دارند، بدون شک نياز به تعمير و نگهداري داشته و تعدادي از اين خودروهاي قديمي، توسط شرکتهاي خاصي اينگونه از نيازهايشان برآورده ميشود.
اما هميشه اينگونه نيست که اين شرکتهاي کوچک و بعضاً بزرگ، بتوانند هميشه اين نوع از خودروها را کمکرساني کنند؛ زيرا بعضي از قطعات کميابي وجود دارند که بر روي تعدادي از خودروهاي کمتر شناختهشده کلاسيک و با تعداد بسيار کم هستند که توليد آنها اگر غيرممکن نباشد، بسيار هزينهبر و سخت خواهد بود.
شرکت ژاپني نيسان نيز اين مشکل را فهميده و به همين خاطر يک روش جديدي را توسعه داده است که بانام تکنيک دوطرفه بينهايت قطعات است. بنا به گفته اين شرکت، اينيک روش انعطافپذير بوده که براي چنين قطعات کميابي ميتواند با هزينه پايين، کار خودروها را راه بيندازد. اين بدان معناست که اين تکنيک ميتواند بهصورت مؤثر، تنوع زيادي از قطعات خودروهايي که ديگر نيسان توليد نکرده و يا بهعنوان خودروهاي کلاسيک شناخته ميشوند، ميتوانند قطعات را در مقياس پايين و باقيمت قابلقبول توليد کنند.
اگرچه اين روش کمي پيچيده به نظر ميرسد اما اين تکنيک از دو ربات هماهنگ شده بر روي دو طرف يک ورقه فولادي استفاده کرده تا بتواند بهصورت تدريجي، بر ر وي ورق فلز شکل موردنظر را دربياورد.
اگرچه اين حرکت يک حرکت روبهجلو براي اين قطعات است اما برنامهنويسي رباتها براي همگامسازي در حين کار، يک حرکت دشوار است؛ اما نيسان گفته است که با برنامهنويسي پيشرفته خود اين رباتها را قادر ساخته است تا بتوانند با درجان آزادي بالا، روي ورقه موردنظر، شکلهاي محدب و مقعري را ايجاد کند.
بازار