تولید خودروی جدید فولکسواگن 40 درصد به صرفهتر است
ايسنا/ پيشبيني ميشود هزينه ساخت خودروي الکتريکي فولکس واگنID.۳ ، در مقايسه با خودروي E-Golf اين شرکت ۴۰ درصد کمتر خواهد شد. فولکس واگن که يکي از خودروسازان مشهور آلماني به شمار ميرود، در چند سال اخير با مشکلات و چالشهاي متعددي روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوايي خودروهاي ديزلي موسوم به ديزل گيت که در سال ۲۰۱۵ ميلادي گريبانگير فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون اين شرکت را که بزرگترين خودروساز اروپا به شمار ميآيد و سهم عظيمي از بازارهاي جهاني خودرو را نيز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است. اين خودروساز در همين راستا اعلام کرده است که برنامه هاي بلندمدتي براي توسعه و عرضه خودروهاي الکتريکي و افزايش سهم آنها دارد. در گزارشي که در وب سايت ديجيتال ترندز آمده است، گفته ميشود فولکس واگن براي توسعه، توليد و عرضه خودروي الکتريکي جديد خود تحت عنوان ID.۳ هزينه بسيار کمتري در مقايسه با ساخت خودروي برقي فولکس واگن اي گلف (E-Golf) خواهد پرداخت. اين هزينه معادل ۴۰ درصد برآورد و اعلام شده است. کارشناسان و تحليلگران فعال در حوزه بازار به تازگي برآورد و اعلام کرده اند که فولکس واگن تحت تاثير همين تفاوت فاحش در صرف هزينه ها به احتمال زياد به توسعه و توليد خودروي برقي و جديد خود خواهد پرداخت و آن را جايگزين نسخه الکتريکي سازي شده خودروي فولکس واگن گلف (E-Golf) خواهد کرد. افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاک، موجب شده است شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامههاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند. با توجه به تغيير سياستهاي جهاني درباره حفظ محيط زيست و مقابله با معضل آلودگي هوا و کاهش انتشار ميزان آلايندهها و گازهاي گلخانهاي، بسياري از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مکزيک، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند که قصد دارند به منظور جلوگيري از آلودگي هوا و حفظ محيط زيست، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتا تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدودا دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.