خودروهای برقی و تعدیل هزاران کارگر
دنياي اقتصاد/ درحالي که چند روز تا پايان سال ۲۰۱۹ باقي مانده است، ميتوان آن را يکي از بدترين سالها براي کارکنان صنايع خودرو قلمداد کرد؛ سالي که خودروسازان بهدليل کاهش تقاضاي جهاني مشتريان و تحول انقلابي اين صنعت در راستاي ساخت فناوريهاي نوين نظير خودروهاي برقي و خودران وادار شدهاند براي تامين سرمايههاي لازم، طرح تعديل ۸۰ هزار نيروي صنعت خودرو را کليد بزنند. اگرچه ميتوان کانون تعديل کارگران را در آلمان مشاهده کرد، اما اين امر را ميتوان در اقتصاد ايالاتمتحده و بريتانيا که وضعيت اقتصادي بهتري دارند نيز به وضوح ديد. شرکتهاي آئودي، دايملر و بيامو آلمان نيز به باشگاه خودروسازاني نظير فورد، جنرالموتورز و نيسان در تعديل کارگران خود پيوستهاند. صنعت خودرو اکنون با چالشهايي نظير کاهش رونق اقتصادي در چين، بزرگترين بازار خودروي جهان، جنگ تعرفهاي واشنگتن و پکن و حرکت به سوي توسعه ناوگان خودروهاي برقي درگير است و ازاينرو خودروسازان با اين اقدام سعي در کاهش هزينههاي خود دارند.