logo

محبوب‌ترین خودروهای برقی در کره جنوبی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
محبوب‌ترین خودروهای برقی در کره جنوبی
ايسنا/ گزارش‌هاي منتشر شده حاکي از آن است که خودروهاي هيونداي کونا الکتريکي، کيا نيرو الکتريکي و شورولت بولت در ميان مشتريان کره‌اي از استقبال بي‌نظيري برخوردار شده‌اند. با توجه به افزايش محبوبيت خودروهاي برقي، پاک و دوستدار محيط زيست در ميان شهروندان و مشتريان کشورهاي مختلف جهان، بسياري از خودروسازان مشهور و بزرگي به سمت و سوي توسعه، توليد و عرضه خودروهاي الکتريکي روي آورده اند و بدين ترتيب سعي دارند که سهم خود را در بازارهاي جهاني فروش خودرو افزايش دهند.

به تازگي آمار و اطلاعاتي از ميزان فروش برخي از خودروهاي الکتريکي در کره جنوبي منتشر شده است که نشان مي‌دهد استقبال مشتريان از خودروهاي هيونداي کونا الکتريکي (Hyundai Kona Electric)، کيا نيرو الکتريکي (Kia Niro Electric) و شورولت بولت (Chevrolet Bolt) بسيار بالاتر از ساير خودروهاي موجود در بازار اين کشور بوده است و اين بدان معناست که سه خودروي مذکور موفق شده‌اند در صدر جدول پرفروش‌ترين خودروهاي الکتريکي در کره جنوبي جاي بگيرند.

نمودار زير که در وب سايت cleantechnica آمده است، به ترتيب پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين خودروهاي الکتريکي فروخته شده در بازار کره جنوبي را نشان مي‌دهد:

بر اساس آمار و ارقام مندرج در نمودار بالا، خودروي الکتريکي هيونداي کونا در بازه زماني ژانويه تا اکتبر ۲۰۱۹ ميلادي با فروش ۱۲ هزار و ۱۳۵ دستگاه موفق شده است در جايگاه نخست بازار خودروهاي برقي کره جنوبي بايستد.

بعد از آن، خودروي الکتريکي کيا نيرو با فروش ۶ هزار و ۹۸ دستگاه توانسته است در رتبه دوم اين فهرست رده بندي جاي بگيرد.

چهارمين خودروي پرفروش بعد از برندهاي ديگر، شورولت بولت است که در اين بازه زماني، ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ ميلادي، ۳ هزار و ۱۳ دستگاه در کره جنوبي فروخت.

جايگاه پنجم و ششم در اين رده بندي به خودروهاي الکتريکي هيونداي آيونيک (hyundai Ioniq Electric) و سامسونگ توئيزي (Samsung Twizy Electric) تعلق پيدا کرده است که ميزان فروش آنها به ترتيب يک هزار و ۷۶۵ دستگاه و يک هزار و ۳۲۷ دستگاه بوده است.

کره‌جنوبي نيز همچون بسياري ديگر از کشورهاي پيشرفته در توسعه و ترغيب شهروندان به استفاده از خودروهاي برقي، هيبريدي و پلاگين هيبريدي به عنوان وسائل نقليه پاک و دوستدار محيط زيست پيشگام بوده است. بر اساس اين گزارش، فروش خودروهاي الکتريکي در کره جنوبي با رشد و افزايش ۲ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

بسياري از کشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و کاهش ميزان انتشار آلاينده‌ها و گازهاي گلخانه‌اي و حفظ بيشتر محيط زيست، خودروهاي تمام الکتريکي و برقي را به توليد انبوه برسانند. افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيش‌تر از اين خودروهاي پاک، موجب شده است شرکت‌هاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامه‌هاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند. بدين ترتيب شرکت‌هاي خودروسازي بزرگي تصميم گرفته‌اند که تغيير رويکرد داده و به سمت و سوي ساخت و طراحي خودروهاي برقي و الکتريکي و هيبريدي بپردازند تا در سال‌هاي آينده، مشتريان خودرو بيشتر به خريد اين محصولات روي بياورند.

ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره