logo

مشخصات شاسی بلند جدید سیف خودرو SWM G01

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/جديدترين محصول مونتاژ سيف خودرو در ايران، حاصل همکاري برليانس و شرکت طراحي خودرو SWM ايتاليا است سيف خودرو از شرکت‌هاي نسبتا جديد در صنعت خودرو ايران محسوب مي‌شود. اولين محصولات سيف خودرو، کراس‌اورهاي بيسو T3 و T7 بودند که به دليل هم‌زماني توليد با اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه کشورمان، عرضه‌اي محدود در ايران داشتند. حالا عضو سومي به سبد سيف خودرو اضافه خواهد شد که البته توليد چين اما ساخت شرکتي متفاوت از بيسو است. برليانس براي عامه‌ي مردم ايران، شهرت بيشتري نسبت به بيسو دارد. پيش از ظهور موج جديد تحريم‌ها و مشکلات انتقال پول بين ايران و چين، سايپا همکاري گسترده‌اي با برليانس داشت و حتي قرار بود پيشرانه‌هاي اين شرکت را روي محصولات خود، از جمله رهام نصب کند. ارتباط تجاري سايپا و برليانس امروزه کم‌رنگ و بسيار محدود شده است؛ در عوض سيف خودرو تلاش مي‌کند تا خط مونتاژ مخصوص يکي از جديدترين محصولات برليانس را در ايران راه‌اندازي کند. مي‌توان ادعا کرد، کيفيت فني و مهندسي در خودروهاي چيني مدرن با سرعت بيشتري نسبت به زيباسازي و خلاقيت در طراحي پيشرفت کرده است. ظاهر خودروهايي که طراحي چين هستند، همچنان جذابيت چنداني در مقايسه با مدل‌هاي پرفروش دنيا ندارند. اين شرايط، شرکت‌هايي مثل برليانس را به سمت همکاري با استوديوهاي طراحي خارجي سوق داده است. کراس‌اور G01 اولين محصول تجاري حاصل از قرارداد بين برليانس چين و SWM ايتاليا محسوب مي‌شود. اين مدل در نماي رو‌به‌رو شباهت زيادي به شاسي‌بلندهاي امريکايي مثل دوج دورانگو دارد. از نماي جانبي، ارتفاع چنداني با سطح زمين فراهم نمي‌کند و البته مشخصات يک شاسي‌بلند واقعي را نمايش نمي‌دهد. در مجموع، مي‌توان طراحي بدنه‌ي G01 را در سطح خودروسازي چين، مطلوب توصيف کرد؛ هرچند که فاصله‌ي زيادي تا استانداردهاي خارجي و محصولات عامه‌پسند بازار جهاني دارد. نماي چراغ‌هاي اصلي و جلو پنجره‌ي باريک بين آن‌ها چشم‌نواز است؛ اما حفره‌ي بسيار بزرگ داخل سپر، ناهمانگ با ديگر اجزاء به‌نظر مي‌رسد. محصول جديد سيف خودرو چندان بزرگ و پهن‌پيکر نيست. البته طراحي بدنه با نگاهي هوشمندانه انجام شده است تا G01 را قدرتمند و حجيم نشان دهد. اين مدل با طول ۴۶۱۰ ميلي‌متر و عرض ۱۸۵۵ ميلي‌متر همراه ارتفاع سقف ۱۷۲۵ ميلي‌متر عرضه مي‌شود. فاصله‌ي محورهايG01 هم ۲۷۵۰ ميلي‌متر است. با اين اوصاف، حاصل همکاري برليانس و SWM نسبت به ام‌وي‌ام ايکس ۳۳ اسپرت، ۲۲ سانتي‌متر در طول و ۹ سانتي‌متر در عرض بزرگ‌تر است؛ درحالي‌که ارتفاع تقريبا مشابه دارد. به بيان بهتر، G01 از نظر ابعاد اندازه نزديک به جک S۵ خواهد بود. در فضاي داخلي، نمايشگر لمسي ۷ اينچ با پرهيز از دکمه‌هاي پرتعداد روي داشبورد، نمايي مدرن براي G01 فراهم مي‌کند که ساده و قابل قبول است. هنوز اطلاعات دقيقي از امکانات نسخه‌ي مورد نظر سيف خودرو براي بازار ايران وجود ندارد؛ اما تک‌نمونه‌هاي وارد شده به کشورمان داراي پنل ديجيتال با طرح ثابت براي پشت فرمان، دوربين ديد ۳۶۰ درجه، ادوات چرم مصنوعي در داشبورد و فرمان، سانروف و دوربين پارک هستند. مشابه بسياري ديگر از کراس‌اورهاي چيني مثل هايما S5 و چري تيگو 7، قرار است G01 هم با پيشرانه‌ي ۱.۵ ليتر توربوشارژ در ايران عرضه شود. اين موتور، قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نيوتن‌متر توليد خواهد کرد. در سايت‌هاي چيني، مصرف سوخت G01 در شهر و جاده و ميانگين به ترتيب ۱۰/۶ و ۶/۵ و ۷/۸ اعلام شده است. اطلاعات دقيقي از عملکرد فني اين خودرو در دسترس نيست اما باتوجه به وزن خالص ۱۵۶۰ کيلوگرمي و جعبه‌دنده‌ي ۶ سرعته‌ي خودکار، مي‌توان زماني حدود ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ ثانيه را براي سرعت‌گيري صفر تا ۱۰۰ کيلومتربرساعت SWM G01 پيش‌بيني کرد. قيمت نهايي G01 براي بازار ايران نامشخص است. اين خودرو بنا بر شنيده‌هاي غيررسمي، پيش از آغاز سال ۱۳۹۹ به خيابان‌هاي ايران خواهد رسيد. قيمت G01 SWM در نسخه‌هاي مختلف بازار چين معادل ۱۱,۴۰۰ تا ۱۸ هزار دلار است. با اين شرايط و ضمن توجه به احتمال واردات اين خودرو با مدل مجهز به امکانات کامل، قيمت G01 مونتاژ سيف خودرو حدود ۳۵۰ ميليون تا ۴۰۰ ميليون تومان پيش‌بيني مي‌شود.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره